Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ Κος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΡΕΝΤΖΑΣ

BULLYING-ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ, το οποίο
αποστέλλει ο ΜΕΝΤΟΡΑΣ σε σχολεία και άλλους ενδιαφερόμενους)
1. Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός;
Eίναι η χρήση βίας μεταξύ μαθητών, ή παιδιών παρόμοιας ηλικίας, με σκοπό να προκαλέσει πόνο και
αναστάτωση, όπως:
Σωματική βία (σπρωξίματα, κλωτσιές, μπουνιές, χαστούκια, τράβηγμα μαλλιών κλπ.) «Κάθε μεσημέρι,
στο δρόμο προς το σπίτι, με περίμενε η ίδια παρέα για να με χτυπήσει, μου έσκιζαν και τα ρούχα….»
Συναισθηματική βία (σκόπιμη απομόνωση του παιδιού, να λερώνουν, να κρύβουν, να καταστρέφουν τα
πράγματά του, να το εκβιάζουν για χρήματα, να το απειλούν κλπ.) «Δε φτάνει ότι δεν με έκαναν παρέα,
είχαν απειλήσει κι όλα τα υπόλοιπα κορίτσια ότι όποια μου μίλαγε θα έβρισκε το μπελά της..»
Λεκτική βία (κοροϊδία, βρίσιμο, σαρκασμός, ειρωνεία, διάδοση ψευδούς φήμης, κακά σχόλια για την
εθνική προέλευση ή την οικονομική κατάσταση ενός παιδιού και της οικογένειάς του, χειρονομίες,
συκοφαντικά γκράφιτι κλπ.) «Με κοροϊδεύανε για το χρώμα μου, με λέγανε βρωμιάρη κι έκαναν ότι
μύριζα άσχημα μόλις τους πλησίαζα..»
Σεξουαλική βία (ανεπιθύμητο άγγιγμα, απειλές, προσβλητικά μηνύματα, χυδαία γράμματα και εικόνες,
πειράγματα κλπ.) «Συνέχεια με στρίμωχνε και προσπαθούσε να μου βάλει χέρι .Δεν μου άρεσε, δεν
ήταν παιχνίδι, τον φοβόμουνα, κι αυτός έλεγε σε όλους ότι τα θέλω. Στο τέλος δεν ήθελα να πάω
σχολείο..»
Ηλεκτρονική βία (χρήση Ίντερνετ, email, chat room, και κινητών με κλήσεις και sms με προσβλητικό
και απειλητικό περιεχόμενο, χρήση κάμερας με σκοπό την απειλή και την ταπείνωση του παιδιού)
«Άνοιξαν ξαφνικά την τουαλέτα, μ΄ έβγαλαν φωτογραφία με το κινητό και μετά την έδειχναν τα άλλα
παιδιά..»
ΑΝ ΣΟΥ ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΕΙ ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ, ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ!
ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΦΤΟΥΝ ΘΥΜΑΤΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥΣ.
ΔΕ ΦΤΑΙΣ ΕΣΥ - ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΟΗΘΕΙΑ!

2. Ποια είναι τα σημάδια και οι συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού στα θύματα;
Το παιδί επιστρέφει σπίτι πεινασμένο, με σχισμένα ρούχα, κατεστραμμένα βιβλία, του λείπουν
πράγματα, ζητά ή κλέβει χρήματα (για να τα δώσει στον θύτη-εκβιαστή), χάνει συνέχεια το κολατσιό
του ή τα χρήματά του
Έχει ανεξήγητες μελανιές-χτυπήματα και δίνει απίθανες εξηγήσεις για αυτά.
Το παιδί γίνεται ανεξήγητα επιθετικό στο σπίτι, παράλογο, προκαλεί φασαρίες, επιτίθεται σε άλλα
παιδιά ή αδέρφια
Φοβάται να χρησιμοποιήσει το κινητό ή το email και τρομάζει όταν λαμβάνει μήνυμα στο κινητό
Φοβάται να περπατήσει μόνο στο σχολείο κι εκλιπαρεί να το πάνε σχολείο με το αμάξι
Δεν θέλει ούτε να χρησιμοποιήσει το λεωφορείο και αλλάζει διαδρομή πηγαίνοντας προς το σχολείο
Δε θέλει να πηγαίνει σχολείο, κάνει απουσίες/κοπάνες
Δείχνει ανήσυχο/χάνει την αυτό-πεποίθησή του
Αρχίζει να τραυλίζει. Σταματά να τρώει. Κλαίει πριν κοιμηθεί/έχει εφιάλτες. Απειλεί με αυτοκτονία
Πέφτει η σχολική του επίδοση
«Η κάθε μέρα που έπρεπε να πάω σχολείο ήταν ένα μαρτύριο-ωχ, άλλη μια μέρα, μακάρι να μπορούσα
να φύγω και να δουλέψω οικοδομή..»
Πολλά παιδιά εγκαταλείπουν το σχολείο και τραυματίζονται ψυχικά για όλη τους τη ζωή.
Ο σχολικός εκφοβισμός ΠΟΝΑΕΙ- δεν έχει πλάκα!
3. Τι να κάνει το παιδί-θύμα
Δεν φταις εσύ! Μην πιστεύεις αυτά που λένε. Πολλά αξιόλογα παιδιά πέφτουν θύματα των
συμμαθητών τους και όταν μεγαλώνουν πετυχαίνουν στη ζωή τους. Κανένα από αυτά δεν έφταιγε.
Η βία είναι ευθύνη του εκφοβιστή.
Μην απαντάς στις κοροϊδίες, μη στεναχωριέσαι για αυτά που λένε, μη δίνεις καμιά σημασία.
Μπορείς απλώς να πεις «πίστευε ότι θέλεις» ή «άποψή σου» και να αγνοήσεις οποιαδήποτε άλλη
κουβέντα.
Αν επιμένουν, κοίταξέ τους στα μάτια και πες τους καθαρά και σταθερά ΣΤΑΜΑΤΑ ή
ΠΑΡΑΤΑ ΜΕ ΗΣΥΧΟ και φύγε.
Αν σου πήραν κάτι, επέμενε να επαναλαμβάνεις αυτό που θες να πεις (όπως ένας δίσκος που
έχει κολλήσει) ανεξάρτητα από τις αντιδράσεις του άλλου. π.χ. «Δώσε μου το μολύβι μου πίσω».
Πες αυτό που συνέβη στο δάσκαλό σου, στην οικογένειά σου, σε κάποιον άλλον ενήλικα που θα σε
βοηθήσει. Δεν είναι ντροπή να το πεις και δεν είναι «κάρφωμα».Αν δε μιλάς, εξυπηρετείς τον
εκφοβιστή. Να αναφέρεις ξεκάθαρα τι ακριβώς συνέβη, πότε, πού και από ποιους, προσπάθησε να
κρατάς αποδείξεις.
Αν φοβάσαι μη σε χτυπήσουν, φρόντιζε να είσαι πάντα με κάποιο φίλο, είτε μέσα είτε έξω από
στο σχολείο.
Αν σε εκφοβίζει ολόκληρη παρέα, πιάσε το πιο αδύναμο μέλος της και πες του ότι αυτό δεν
είναι σωστό και αν θα του άρεσε να του φέρονταν εκείνου έτσι.
Έχεις το δικαίωμα να λες όχι, χωρίς να απολογείσαι και χωρίς να χαμογελάς. Έχεις το δικαίωμα να σου
φέρονται με σεβασμό. Έχεις το δικαίωμα να κάνεις λάθη και να επανορθώνεις. Έχεις το δικαίωμα να
αρνείσαι αυτό που σου ζητούν οι άλλοι, χωρίς να νιώθεις ένοχος ή εγωιστής. Έχεις το δικαίωμα να
ζητάς αυτό που θες κι άλλος να σου αρνηθεί. Έχεις το δικαίωμα να λες «δεν ξέρω», να σε ακούν, να σε
παίρνουν στα σοβαρά, να ρωτάς τις απορίες σου. Έχεις το δικαίωμα να αλλάξεις σχολείο-ζήτησε από
τους γονείς σου να βρουν ένα σχολείο όπου νιώθεις ασφαλής.
4.Τι να κάνουν οι γονείς του θύματος
Να μιλάτε καθημερινά με το παιδί σας, να το ρωτάτε για το πώς πέρασε στο σχολείο, να
συζητάτε μαζί του. Τα παιδιά συνήθως ντρέπονται και κρατούν τον εκφοβισμό κρυφό από τους
ενήλικες. Πείτε στο παιδί ότι έπραξε σωστά που σας μίλησε κι ότι πρέπει πάντα να σας αναφέρει ό,τι
συμβαίνει.
Παρατηρείστε αν το παιδί σας δείχνει τα παραπάνω σημάδια ότι έχει πέσει θύμα. Μην το
αμελήσετε, μην πείτε ‘δε βαριέσαι, παιδιά είναι΄, ή ΄δε παθαίνει τίποτα, ας γίνει σκληρός’.
Σημειώστε όσες περισσότερες λεπτομέρειες γίνεται, από τα περιστατικά, ώστε να κάνετε
αναφορά με στοιχεία
Τονίστε στο παιδί ότι δε φταίει αυτό, δεν έχει κάτι κακό. Τονώστε του την αυτο-πεποίθηση
και διδάξτε του να επαινεί τον εαυτό του
Διδάξτε του να στέκεται όρθιο με αυτοπεποίθηση, να κοιτά στα μάτια, να λέει δυνατά
‘ΣΤΑΜΑΤΑ’ ή ‘ΠΑΡΑΤΑ ΜΕ’ και να φεύγει
Αναφέρεστε συγκεκριμένα περιστατικά, στο δάσκαλο. Ανάλογα με το αν θα υπάρξει αλλαγή,
μιλήστε στο διευθυντή ή τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Κινητοποιιείστε κι άλλους γονείς να
διαμαρτυρηθούν, συνεργαστείτε ενεργά μαζί τους και εμπλακείτε στη σχολική ζωή των παιδιών σας
υποστηρικτικά. Μην αδιαφορείτε- παρακολουθήστε τις συναντήσεις του Συλλόγου γονέων και
κηδεμόνων και με δική σας πρωτοβουλία θίξτε το θέμα του σχολικού εκφοβισμού και ζητήστε στήριξη
από ειδικούς.
Συνεχίσετε στενή επικοινωνία με το παιδί, για να βεβαιωθείτε ότι δεν θα ξαναρχίσουν τα
ίδια. Αν το παιδί χρειαστεί, ζητήστε ψυχολογική στήριξη από κατάλληλο επαγγελματία
Συμβουλεύστε το παιδί σας να προσέχει σε ποιόν δίνει τον αριθμό του κινητού του
τηλεφώνου και τη διεύθυνση του email του
Σε καμία περίπτωση μη δεχτείτε τις αφορμές που χρησιμοποιεί ο θύτης ως
δικαιολογημένες. Αν για παράδειγμα κοροϊδεύουν το παιδί σας επειδή φορά γυαλιά, το να του
βάλετε φακούς επαφής, εμμέσως δικαιολογεί το θύτη και αποφεύγει την ουσία του προβλήματος:
την επιθετική τάση του παιδιού-θύτη.
Αν το παιδί επίμονα αρνείται να πάει σχολείο, επειδή φοβάται, με το απειλήσετε ή το
πιέσετε. Αυτό απλώς θα επιδεινώσει την ψυχική του φόρτιση. Ζητήστε δικαιολογητικά από
κάποιον γιατρό που καταλαβαίνει το πρόβλημα, καθώς αναζητείτε στήριξη για το παιδί, ή
μελετάτε την περίπτωση αλλαγής σχολείου.
Απασχολείτε το παιδί σε άλλες ομαδικές δραστηριότητες (αθλητισμό, προσκοπισμό, καλλιτεχνικά
κλπ.), ι όπου έχει την ευκαιρία να κάνει νέους φίλους και να νιώθει ασφαλές.
Αν το παιδί τραυματιστεί από τους εκφοβιστές, ενημερώσετε και την αστυνομία και γνωστοποιείστε
στο σχολείο ότι έχετε ενημερώσει την αστυνομία. Απαιτείστε από το σχολείο να ενημερώσει τους γονείς
του παιδιού-εκφοβιστή
Αν δεν αλλάζει η κατάσταση, αλλάξτε σχολείο! Στο νέο σχολείο, ρωτήστε αν υπάρχουν εκεί
εκφοβιστές και πώς αντιμετωπίζει το σχολείο το φαινόμενο αυτό. Ρωτήστε για το νέο σχολείο: είναι
ανεκτοί εκεί οι εκφοβιστές; Συλλέξτε πληροφορίες από άλλους μαθητές και γονείς και ιδιαίτερα από
μαθητές ταλαντούχους, ευαίσθητους και ικανούς, οι οποίοι γίνονται συχνά θύματα εκφοβισμού. Είναι
σημαντικό οι γονείς να ζητούν πληροφορίες και να ωθούν έτσι τη σχολική κοινότητα να λάβει θέση στο
θέμα αυτό
Αν μάθετε μέσω του παιδιού σας, ότι κάποιο άλλο παιδί θυματοποιείται, συζητείστε το στο
σχολείο: Το άλλο παιδί μπορεί να μην έχει πει τίποτε, να μην έχει επαρκή υποστήριξη από το σπίτι του
και βοηθάτε ολόκληρη την τάξη με το ενδιαφέρον σας
ΠΟΤΕ ΜΗ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝ ΥΠΟΠΤΕΥΕΣΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ
ΑΣΦΑΛΕΣ!
5.Τι να κάνουν οι γονείς του δράστη
Σταματήστε το παιδί αμέσως μόλις παρατηρήσετε επιθετική συμπεριφορά του παιδιού σας
προς άλλα παιδιά. Εφαρμόστε σταθερά όρια και ποινές με συνέπεια. Οι ποινές ΔΕΝ περιλαμβάνουν
σωματική τιμωρία
Συζητείστε μαζί του για το τι μπορεί να του συμβαίνει- μήπως το απασχολεί ή στεναχωρεί
κάτι. Εξηγείστε του ότι η συμπεριφορά αυτή είναι απαράδεκτη και ότι το αντίκτυπο στα άλλα παιδιά
είναι πολύ βαρύ.
Αποθαρρύνετε άλλα μέλη της οικογενείας σας να παρουσιάζουν εκφοβιστικές συμπεριφορές
Διδάξετε στο παιδί σας τεχνικές χαλάρωσης και τρόπους επίλυσης συγκρούσεων, χωρίς βία : πώς να
λένε όχι και πώς να ζητούν αυτό που θέλουν με ευγενικό τρόπο
Μη χτυπάτε τα παιδιά ως τιμωρία για την επιθετική τους συμπεριφορά. Τους διδάσκετε
ακριβώς αυτό που θέλετε να σταματήσουν: τη βία. Προτιμήστε την αφαίρεση προνομίων ως τιμωρία
Συζητείστε με το δάσκαλο για την αντιμετώπιση της επιθετικής συμπεριφοράς του παιδιού
σας. Επικοινωνήστε με τους γονείς του παιδιού-θύματος και καθησυχάστε τους ότι αντιμετωπίζετε το
πρόβλημα.
Επαινείτε και ενισχύετε το παιδί σας κάθε φορά που επιδεικνύει συνεργατικές και φιλικές
συμπεριφορές προς άλλα παιδιά .Αν το παιδί εκφοβίζει επειδή είναι απομονωμένο, προσπαθήστε να το
βοηθήσετε να βρει έστω κι έναν φίλο, στον οποίο θα φέρεται με σεβασμό.
Προσπαθήστε να του δώσετε πρωτοβουλίες και ευθύνες, να το εντάξετε σε δημιουργικές
δραστηριότητες, όπως εθελοντισμό.
Αν το παιδί εκφοβίζει επίμονα και καταναγκαστικά, ίσως είναι χρήσιμη η ψυχοθεραπευτική βοήθεια,
ενώ αν πάσχει από σύνδρομο υπερκινητικότητας η συνδρομή του παιδιάτρου να βοηθήσει.
6.Τι να κάνουν οι εκπαιδευτικοί
Ο εκφοβισμός είναι πρόβλημα σχολικής πειθαρχίας. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ευθύνη για την
ασφάλεια των παιδιών και τη δημιουργία πολιτισμένου κλίματος στο σχολείο. Κάθε φαινόμενο
εκφοβισμού θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα και από τη ρίζα του.
Εξηγείστε από την πρώτη ημέρα στα παιδιά τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός κι ότι είναι ευθύνη
όλων των παιδιών να αναφέρουν αν αντιληφθούν κάτι. Μαθητές, που εκφοβίζουν στη γειτονιά, δεν
τολμούν να το κάνουν σε σχολεία, όπου οι κανόνες είναι ξεκάθαροι και οι παραβάσεις τους τιμωρούνται
πάντα.
Προτείνετε στα παιδιά να κάνουν μια μικρή έρευνα στο σχολείο σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό:
Θα δώσει χρήσιμες πληροφορίες και θα ευαισθητοποιήσει τα παιδιά σχετικά με το θέμα Αναρτήστε σε
κάθε τάξη το σύνολο των κανόνων συμπεριφοράς
Διδάξτε τα παιδιά να σέβονται τις διαφορές μεταξύ τους. Διδάξτε στα παιδιά τεχνικές
διεκδικητικότητας και ενίσχυσης αυτό-πεποίθησης
Διδάξτε σε όλα τα παιδιά ότι οι άπραγοι παρατηρητές δεν είναι αθώοι. Κανείς δεν πρέπει να
ανέχεται τον εκφοβισμό, αλλά να τον αναφέρουν.
Μην περιμένετε μόνο από τα παιδιά ή τους γονείς να σας καταγγείλουν κάτι. Παρατηρείτε-έχετε το
νου σας!
Μιλήστε με το παιδί-θύμα ιδιαιτέρως, καθώς και στα υπόλοιπα παιδιά ξεχωριστά για να μάθετε αν
παρόμοια περιστατικά έχουν ξανασυμβεί. Κρατήστε σημειώσεις. Καθησυχάστε το παιδί-θύμα ότι δε
φταίει εκείνο κι ότι θα αντιμετωπισθεί.
Μιλήστε στο παιδί-θύτη ιδιαιτέρως για τη συμπεριφορά του, τις συνέπειες και τις κυρώσεις που θα
έχει αν συνεχίσει. Μην πιστεύετε ψευτο-δικαιολογίες, ότι απλά παίζαμε και γελάγαμε: Αν ήταν παιχνίδι
διασκέδαζαν και γέλαγαν όλοι;
Κρατήστε τις γραπτές μαρτυρίες και παρουσιάστε τις στο σύλλογο διδασκόντων και τους γονείς
των εμπλεκόμενων παιδιών. Ζητήστε από τους συναδέλφους να είναι επίσης σε επιφυλακή
Δώστε κατάλληλη ποινή στον εκφοβιστή (όχι σωματική τιμωρία, ούτε ταπεινώσεις κι εξευτελισμοί).
Επιμείνετε από τον εκφοβιστή να ζητήσει συγνώμη από το παιδί-θύμα, καθώς και να επιστρέψει ότι
πράγματα ή χρήματα του έχει αποσπάσει. Ενημερώστε τους γονείς του θύτη.
Προσπαθήστε να σπάσετε την κλίκα των εκφοβιστών, αν έχει δημιουργηθεί κάτι τέτοιο. Συνήθως
το πιο επιθετικό παιδί δρα ως αρχηγός, ενώ άλλα παιδιά ακολουθούν από φόβο. Κρατήστε στενότερη
επιτήρηση στο επιθετικότερο παιδί και προσπαθήστε να προσανατολίσετε τα υπόλοιπα παιδιά σε άλλες
δραστηριότητες και σε υποστήριξη των συμμαθητών τους
Παρακολουθήστε την πορεία των πραγμάτων. Μήπως μετά από λίγο καιρό συμβαίνουν πάλι τα
ίδια?Αν δεν μπορείτε να το αντιμετωπίσετε μόνος/η, συζητήστε το με το σύλλογο διδασκόντων, την
προϊστάμενη αρχή της περιφέρειας σας και ζητήστε εγγράφως τη συνδρομή τους καθώς και τη
συνδρομή ειδικού.Αν υπάρξει σοβαρός τραυματισμός, ενημερώστε την τοπική αστυνομία.
Επιτηρείτε για περιστατικά εκφοβισμού στα διαλείμματα, στις αυλές, στις εκδρομές. Αν το παιδί-
θύμα είναι απομονωμένο, σκεφτείτε με ποια άλλα παιδιά θα ταίριαζε και μιλήστε σε αυτά για να κάνουν
παρέα
Να είστε συνεπείς και δίκαιοι στις παραβάσεις κανόνων συμπεριφοράς. Δημιουργήστε κουτί
παραπόνων στην τάξη, όπου τα παιδιά ανώνυμα καταθέτουν όσα συμβαίνουν. Η ακόλουθη συζήτηση
προωθεί την υπευθυνότητα, χωρίς να μειώνει πρόσωπα .
Η πρόληψη της βίας και η αρμονική συνύπαρξη θα πρέπει να είναι στην καρδιά των στόχων της
παιδείας μας:τέτοια θέματα μπορούν να ‘δουλεύονται’ σε οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο.
Πρεκατέ Βικτωρία, Φεβρουάριος 2007
All Rights Reserved
Mentoras Copyright

Για περισσότερες πληροφορίες και βοήθεια
Κέντρο Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας, τηλ. 197 ή 210-197, όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την
εβδομάδα
Χαμόγελο του Παιδιού, τηλ. 1056, όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Δέχεται και
ανώνυμες καταγγελίες για παιδική κακοποίηση
Τμήμα Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, τηλ. 1890, email: ccu@ath.forthnet.gr
Συνήγορος του Πολίτη, Κύκλος για τα Δικαιώματα του Παιδιού, τηλ. 800.11.32.000
Γραμμή Σύνδεσμος, 801 801 1177
Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού, 210-7715791, 210-7793648
ΜΕΝΤΟΡΑΣ
Για την Παιδική Προστασία και Ευημερία
Μη κερδοσκοπικό σωματείο, υπό αναγνώριση
Tηλ. 210-9923920, info@mentoras.org, www.mentoras.org
Μέντορας ο [mendoras] O5: χαρακτηρισμός για συνετό σύμβουλο και φίλο. [λόγ.< αρχ. Μέντωρ-ορα
(σύμβουλος του Τηλέμαχου στην Οδύσσεια)]
Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδώ, [Ίδρυμα Μανώλη Τριανταφυλλίδη] Α.Π.Θ

Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Κοπή πίτας- Τμήμα ΣΤ2 /2009-2010

Κοπή πίτας-Τμήμα ΣΤ1 /2009-2010

Κοπή πίτας- Τμήμα Ε2 /2009-2010

Κοπή πίτας-Τμήμα Ε1 /2009-2010

Κοπή πίτας- Τμήμα Δ2 /2009-2010

Κοπή πίτας - Τμήμα Δ1 /2009-2010

Κοπή πίτας - Τμήμα Γ2 /2009-2010

Κοπή πίτας -Τμήμα Γ1 /2009-2010

Κοπή πίτας Τμήμα Β2 /2009-2010

Κυριακή 18 Απριλίου 2010

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ ΤΗΣ ΔΕΠ Κα ΡΕΓΓΙΝΑ ΟΥΣΤΑΜΠΑΣΙΔΟΥ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΜΑΣ

 Πώς σκεφτήκατε να ασχοληθείτε με την τοπική αυτοδιοίκηση, από πότε έχει αρχίσει η θητεία σας σαν δήμαρχος;

 Άρχισε το 2003. Είχα ασχοληθεί ξανά όταν ήμουν νέος. Το 1975 μετά την πτώση της δικτατορίας είχα κατέβει δημοτικός σύμβουλος και ήμουν πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου μέχρι το 1981 που εκλέχτηκα βουλευτής.


 Ποια κτήρια που αφορούν την εκπαίδευση δηλαδή δημοτικά γυμνάσια λύκεια έγιναν κατά την διάρκεια της θητεία σας στην περιοχή μας και ποια άλλα προγραμματίζετε για το άμεσο μέλλον;
 Το κύριο, το βασικό είναι ότι όλα τα δημοτικά σχολεία έγιναν ολοήμερα. Επιπλέον φτιάξαμε αίθουσες πολλαπλών χρήσεων σε τέσσερα σχολεία , γίνεται συντήρηση των σχολείων, φτιάξαμε ένα κλειστό γυμναστήριο στο σχολικό συγκρότημα της Κάλβου.



 Λέγατε τόσα χρόνια ότι θα φτιαχτεί το νέο κτήριο του σχολικού συγκροτήματος 11ου 15ου γιατί άργησε τόσο;


 Η προσπάθεια άρχισε από την προηγούμενη θητεία μας που πετύχαμε και υπογράψαμε προγραμματική σύμβαση με τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων αλλά καθυστέρησε η έκδοση της οικοδομικής άδειας 2,5 χρόνια, γιατί οι παλιές κατασκευές που υπάρχουν στο συγκρότημα ήταν χωρίς άδεια της πολεοδομίας και επίσης τα δημόσια κτήρια έχουν άλλες προδιαγραφές από την πολεοδομία. Μας καθυστέρησε και η γραφειοκρατία.


 Γιατί το κτήριο δεν άρχισε να φτιάχνεται από το καλοκαίρι;


 Υπάρχει μια διαδικασία που πρέπει να τηρηθεί. Να γίνει η δημοπρασία, να βρεθεί ο εργολάβος, να εγκριθεί από την περιφέρεια η δημοπρασία, να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, γιατί το κόστος του έργου ξεπερνάει το 1.000.000€. Όταν τηρήθηκαν όλα και είμαστε έτοιμοι από τον νόμο, ο εργολάβος ξεκίνησε.



 Πιστεύετε ότι είναι καλό που το κτήριο κτίζεται κατά τη διάρκεια σχολικής περιόδου;


 Η σχολική περίοδος διαρκεί 9 μήνες και ένα τέτοιο έργο δεν θα μπορούσε να κτιστεί μόνο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ούτε θα μπορούσε να κτίζετε κάθε καλοκαίρι και για οκτώ χρόνια να υπάρχει γιαπί στο σχολείο. Όταν βελτιώνεις, νομίζω ότι είναι μια θυσία που πρέπει να την κάνεις και βέβαια λαμβάνοντας και τα μέτρα εκείνα που απαιτούνται ώστε να ενοχλεί όσο το δυνατό λιγότερο.


 Εμείς σαν παιδιά του δημοτικού σχολείου χρειαζόμαστε καλύτερους και προσεγμένους χώρους πλατείες, γήπεδα, παιδικές χαρές, τι σκέφτεστε να κάνετε σχετικά με αυτό;


 Η Νέα Ιωνία είναι μια πόλη που δημιουργήθηκε για να κατοικήσουν 16.000 πρόσφυγες και βρέθηκε με 116.000 κατοίκους. Η πρωταρχική ανάγκη ήταν να βρεθεί ένα σπίτι, ένα κεραμίδι για τους πρόσφυγες και εξαντλήθηκαν όλα με το χτίσιμο και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρξει μια χωροταξική μελέτη, ένα σχέδιο πόλης και να αναζητάμε σήμερα χώρους ελεύθερους για πλατείες και γήπεδα. Ούτε για πλατείες είχε προβλεφθεί. Υπάρχουν όμως στην περιοχή σας και το γήπεδο της Νέας Ιωνίας και η πλατεία Τσαλδάρη, αλλά στο κέντρο την Νέας Ιωνίας είναι δύσκολο να βρεθούν τώρα χώροι ελεύθεροι. Πάντα προσπαθούμε να απαλλοτριώσουμε εκτάσεις για σχολεία, πλατείες, χώρους πρασίνου, αλλά είναι δύσκολο με τις αποζημιώσεις και τα δικαστήρια που προσφεύγουν αυτοί που έχουν τις εκτάσεις. Θέλουμε να κάνουμε ένα κλειστό γυμναστήριο, αλλά δεν υπάρχει χώρος να το κάνουμε. Είναι οι συνέπειες ενός προσφυγικού συνοικισμού.


 Επαρκούν οι χώροι πρασίνου που είναι οι πνεύμονες της πόλης; Έχετε κάποιο σχέδιο για να αυξηθούν; Θα μπορούσαν να γίνουν κάποια έργα για να αναδειχτεί το πράσινο στο τρίγωνο Βεΐκου, Ομορφοκλησσιάς, Δερμιδεσίου; Ένα έργο σαν και αυτό θα ομόρφαινε πολύ την γειτονιά μας. Εκεί έχει πεύκα, όπως ξέρετε ,δίπλα στο σχολείο. Χτες το πρωί κάναμε δεντροφύτευση από την πάνω μεριά, φυτέψαμε 1.000 δέντρα. Η επόμενη κίνηση είναι να ανοίξουμε άλλους 1000 λάκκους και να συζητήσουμε, να συνεννοηθούμε με τα σχολεία, όταν θα καλυτερέψει ο καιρός, ώστε κάθε μέρα να φυτεύει το κάθε σχολείο ένα αριθμό δέντρων στα πλαίσια μια εκδρομής. Το θέμα του πρασίνου των ελεύθερων χώρων είναι συνάρτηση της κατάστασης και της διαθεσιμότητας της πόλης. Έχεις οικόπεδα φυτεύεις, δεν έχεις πρέπει να πάρεις κτισμένα και να τα γκρεμίσεις. Αυτό όμως είναι δύσκολο. Σήμερα στην Νέα Ιωνία έχουμε γύρω στις 50 πλατείες και χώρους πρασίνου και φυσικά δεν φτάνουν, υπάρχουν ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν 20% 30% πράσινο, αλλά παλεύουμε πάντα μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας.

 Είναι στην πρόθεσή σας να φτιάξετε ποδηλατοδρόμιο στην περιοχή μας;

 Όχι που το κάνουμε; Αν εννοείς ποδηλατοδρόμους, υπήρχε μια πρόταση, έγινε μια συζήτηση πέρσι για μια μελέτη ποδηλατοδρόμου που θα ξεκινάει από την Κηφισιά και θα φτάνει στο Πειραιά και θα περνούσε από την Νέα Ιωνία, αλλά δεν υπήρχε συνέχεια από τον αρχιτέκτονα του έργου. Ποδηλατοδρόμος σημαίνει ένα κλειστό δίκτυο με ειδικές προδιαγραφές. Οι μέχρι τώρα προτάσεις που έχουν γίνει για την πόλη μας δεν είναι εφαρμόσιμες.


 …..η περιοχή του Βεΐκου σε παιδικές χαρές όπως και το άλσος του Γαλατσίου;
 Όχι, δεν μπορεί, γιατί είναι χαρακτηρισμένη δασική περιοχή και δεν επιτρέπονται τέτοιες χρήσεις. Θα θέλαμε τα αστικά δάση να είναι άλση για τους κατοίκους, να τα επισκέπτονται οι κάτοικοι και να έχουν τις απαραίτητες υποδομές. Όταν ζητήσαμε από το δασαρχείο να ελέγχουμε την πρόσβαση στο δάσος Βεΐκου δημιουργώντας μια κεντρική είσοδο, ώστε να αποφύγουμε την ρίψη μπαζών από διάφορους ανεύθυνους εργολάβους, είχαμε αρνητική απάντηση και το μόνο που κάνουμε είναι να οργανώνουμε επιχειρήσεις μεταφοράς αυτών των μπαζών από την περιοχή, ξοδεύοντας χρόνο και χρήματα. Έχουμε φτιάξει με τους δήμους του Γαλατσίου, της Φιλοθέης και του Ψυχικού ένα σύνδεσμο για να διαμορφωθεί το δάσος ως περιαστικό, να υπάρχει οργάνωση, να υπάρχουν φύλακες, να είναι καθαρό, προσπελάσιμο στον κάθε κάτοικο. Του Γαλατσίου δεν είχε χαρακτηριστεί δάσος εκείνη την εποχή για αυτό και έγιναν αυτά τα έργα. Σε μας δεν μπορεί να μπει ούτε ταμπέλα. Προσπαθούμε πάντα να το κρατάμε καθαρό. Κάνουμε τώρα την δεντροφύτευση με την συμμετοχή των κατοίκων που ήταν σημαντική, αν αναλογιστούμε τις καιρικές συνθήκες της μέρας της δεντροφύτευσης.


 Είναι στις προβλέψεις σας να δημιουργηθεί κολυμβητήριο;
 Όχι δεν νομίζω ότι χρειαζόμαστε κολυμβητήριο, δίπλα είναι το Ολυμπιακό κολυμβητήριο. Στις προθέσεις μας είναι ένα νέο κλειστό γυμναστήριο. Υπάρχει ένα στα Πευκάκια, ένα στο συγκρότημα της Κάλβου και έχουμε σκοπό να δημιουργήσουμε ένα ακόμα κλειστό γυμναστήριο. Στην Αθήνα έχουμε 52 δήμους, δεν είναι ανάγκη να συμπεριφερόμαστε σαν να είμαστε μια πόλη, όπως η Κοζάνη, τα Γρεβενά. Όταν υπάρχει δίπλα μας κολυμβητήριο, μπορούμε να πηγαίνουμε εκεί. Δεν είναι ότι δεν θα ήθελα να είχαμε και κολυμβητήριο, αλλά προσπαθούμε να ιεραρχούμε τις ανάγκες της πόλης μας, να θέτουμε προτεραιότητες και να μην επιβαρύνουμε τους δημότες της πόλης μας με το κόστος κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης ενός κολυμβητηρίου, όταν υπάρχουν άλλες προτεραιότητες στις ανάγκες μας και η πρόσβαση στο Ολυμπιακό κολυμβητήριο είναι εύκολη και γρήγορη.


 Τι θα κάνετε για τα μικρά και βρώμικα πεζοδρόμια και τα αυτοκίνητα που παρκάρουν πάνω τους;

 Τα βρώμικα πεζοδρόμια είναι ευθύνη των κατοίκων, ο δήμος έχει την ευθύνη της καθαριότητας από το ρείθρο και κάτω στο δρόμο. Ο Δήμος διαθέτει για αυτό αυτοκίνητα σκούπες και οδοκαθαριστές. Αλλά και όταν είναι στις προθέσεις μας να φροντίσουμε την καθαριότητα των πεζοδρομίων είναι τέτοια η κατάσταση με τα σταθμευμένα αυτοκίνητα που είναι αδύνατο να γίνει. Για τα αυτοκίνητα που παρκάρουν στο πεζοδρόμιο στέλνουμε την δημοτική αστυνομία και βάζει κλήσεις, δεν μπορούμε να κάνουμε και τίποτε άλλο. Αλλά δεν το κάνουμε σε όλη την Νέα Ιωνία. Ειδικά στις γειτονιές, αν μπει η δημοτική αστυνομία θα φάει κλήσεις όλη η πόλη. Προσπαθούμε τουλάχιστον στους κεντρικούς δρόμους να μην σταθμεύουν τροχοφόρα στα πεζοδρόμια και να μην εμποδίζεται η συγκοινωνία. Πρέπει όμως όλοι να σεβόμαστε το περιβάλλον και το γείτονά μας, να υπάρχει μια συνεργασία του Δήμου με τους δημότες, αλλιώς δεν γίνεται δουλειά με πειθαρχικά και αστυνομικά μέτρα.


 Κάποιοι κάτοικοι χρησιμοποιώντας διάφορα αντικείμενα καρέκλες πχ καταλαμβάνουν μπροστά στο σπίτι τους θέσεις στάθμευσης

 Απαγορεύεται, πρέπει όλοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας και να καταγγέλλουμε τις παραβάσεις. Στο εξωτερικό δεν είσαι καταδότης, όταν υποστηρίζεις την κοινωνία, όταν αναφέρεις ότι ο «απέναντι» πετάει σκουπίδια οικοδομής, μπάζα στον κάδο, πράγμα που απαγορεύεται, γιατί ο κάδος είναι ιδιοκτησία όλων μας, με δικά μας χρήματα αγοράστηκε και θα καταστραφεί με την λάθος χρήση, τότε είσαι συνεπής πολίτης. Πρώτα από όλα πρέπει να σέβεσαι τον διπλανό σου. Τα σκουπίδια να τα πετάς στον κάδο. Όταν τα πετάς έξω ρυπαίνεις και ενοχλείς τον διπλανό σου


 Θα βάλετε κάδους ανακύκλωσης στο σχολείο μας;
 Υπάρχουν έξω από το σχολείο σας. Μέσα στο σχολείο θα υπήρχε δυσκολία πρόσβασης του φορτηγού να παραλάβει τον κάδο. Οφείλω να σας πω και να σας συγχαρώ στο εξής. Σήμερα η Νέα Ιωνία έχει από τις πιο επιτυχημένες ανακυκλώσεις, είμαστε πάνω από τον μέσο όρο, τους έχουμε εκπλήξει. Τα βαρέα αντικείμενα που βρίσκονται στα πεζοδρόμια με ένα τηλεφώνημα έχουν μαζευτεί σε δυο ώρες. Μας έχουν κάνει εύφημο μνεία, μας έδωσαν και άλλο απορριμματοφόρο. Η δική μου γενιά δεν είμαστε εξοικειωμένοι με την ανακύκλωση και όταν έγινα δήμαρχος, πρώτη προτεραιότητα ήταν μια καθαρή πόλη, να μαζευτούν τα σκουπίδια και το πετύχαμε. Η ανακύκλωση στη συνείδησή μου ερχόταν πίσω κάθε φορά. Όμως στις συχνές μας συναντήσεις με τα παιδιά, έθεταν το θέμα ανακύκλωσης. Πήγα σε δημοτικά και υπήρχαν ομάδες περιβαλλοντικές και είπαμε τότε ότι στα σχολεία υπάρχει κίνημα ανακύκλωσης και μπράβο στους δασκάλους και πρέπει να το υποστηρίξουμε και να το αξιοποιήσουμε. Ξεκινήσαμε λοιπόν από τα σχολεία, αφού ξέραμε ότι ήταν εξασφαλισμένη η επιτυχία. Η ανακύκλωση στην Νέα Ιωνία ξεκίνησε από τα παιδιά, από τα σχολεία και συγχαρητήρια στους δασκάλους γιατί δεν είδα σχολείο που να μην είχε φτιάξει περιβαλλοντική ομάδα.


 Θα τοποθετηθούν σαμαράκια στο δρόμο κοντά στο σχολείο μας; Δεν μπορούμε να το κάνουμε γιατί απαγορεύεται, αλλά για τα σχολεία υπάρχει το πρόγραμμα πράσινη πόλη που προβλέπει όλος ο περιβάλλοντας χώρος του σχολείου, οι γωνίες του, να ηπιοποιούνται με green corner κλπ ώστε το σαμαράκι να περισσεύει. Οι γύρω δρόμοι του σχολείου να αποκτήσουν μεγαλύτερα πεζοδρόμια και ήπια κυκλοφορία χωρίς σαμαράκια όμως.


 Σας έχουν πάρει ξανά συνέντευξη από σχολείο κατά την διάρκεια της Δημαρχίας σας;
 Ναι

 Πώς σας φαίνεται η ιδέα μας να σας πάρουμε συνέντευξη;

 Πάρα πολύ καλή. Διότι δείχνει ότι σας απασχολούνε πράγματα, έχετε κοινωνική ευαισθησία και θέλετε απαντήσεις σε ερωτήσεις και βεβαίως ως δήμαρχος είναι καλό, όταν τίθενται θέματα να τα απαντάω, γιατί θα κρίνετε τα πράγματα με τις απαντήσεις που δίνονται και θα τις κουβεντιάσετε και με τους συμμαθητές σας. Η νέα γενιά είναι πολύ διαφορετική από την δική μας. Εσείς μπαίνετε στην ενημέρωση, έχετε δικαίωμα λόγου και αυτό είναι καλό, μου αρέσει. Η γνώση βγαίνει από την πληροφορία και χωρίς την γνώση σήμερα, δεν πας ένα βήμα μπρος. Αυτό που κάνετε εσείς το χαίρομαι, το ότι έχετε άποψη, ότι ρωτάτε, το ότι ενδιαφέρεστε να μάθετε. Έχετε το δικαίωμα να σκέφτεστε και δημιουργείτε στο μυαλό σας γνώση. Για αυτό σας συγχαίρω και σας εύχομαι πρόοδο και δουλεύετε, αξίζει τον κόπο, παιδιά, βελτιώστε τη ζωή σας και θα δώσετε κουράγιο και στους γονείς σας που κάνουνε θυσίες


 Να σας ευχαριστήσουμε για το χρόνο σας

 Ο χρόνος μου για αυτά τα παιδιά είναι το λιγότερο που μπορώ να κάνω και αν αυτό που έκανα έχει κάποια αξία τότε νιώθω πολύ καλά, γιατί αυτά τα παιδιά είναι το μέλλον, αν ενδιαφερόμαστε για τον τόπο μας.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ &ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

o Ποιοι ειναι οι σκοποί και οι στόχοι των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων;Να υποστηρίζουμε τις προσπάθειες
Να προωθήσουμε οποιαδήποτε δραστηριότητα
Να γίνουμε το κανάλι των γονιών απέναντι στο σχολείο

o Ποιος είναι ο λόγος που μπήκατε στο σύλλογο;Για να βοηθήσουμε τα παιδιά μας

o Ποια είναι η γνώμη σας για την έκδοση της εφημερίδας;

Εμείς ξεκινήσαμε την εφημερίδα και έχουμε την καλύτερη γνώμη

o Θα βοηθήσετε ή βοηθάτε και με ποιο τρόπο στα έξοδα της έκδοσης της εφημερίδας;Εμείς είμαστε οι εκδότες, αναλαμβάνουμε την έκδοση της εφημερίδας τα έξοδα και όλα αυτά που σχετίζονται με την ηλεκτρονική της διάδοση.

o Σας φτάνουν τα έσοδα του Συλλόγου για τις ανάγκες και τους στόχους του;
Ποτέ. Ψάχνουμε πηγές εσόδων

o Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του σχολείου κατά τη γνώμη σας; Ο χώρος, γιατί με το καινούργιο κτίριο, ο χώρος του κάθε μαθητή μειώθηκε στο μισό. Αμέλεια γονιών, ελλιπής συμμετοχή.

o Ποια είναι η γνώμη σας για την κτιριακή κατάσταση του σχολείου;Αυτή τη στιγμή ελπίζουμε να λύσουμε πολλά προβλήματα με το καινούργιο κτίριο.

o Πότε θα τελειώσει η κατασκευή του κτιρίου; Μέχρι το τέλος Ιουνίου. Η διαμόρφωση του κτιρίου δεν ξέρουμε πότε θα τελειώσει.

o Σε τι πιστεύετε ότι θα χρησιμεύει το καινούριο κτίριο;Έχουν γίνει μελέτες από τον ΟΣΚ για να καλύπτουν όλες σας τις ανάγκες.
1. Αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων
2. Γραφεία
3. Ιατρείο
4. Εργαστήρια Φυσικής Χημείας
5. Ασανσέρ
6. Υπολογιστές

o Ο Σύλλογος θα μπορούσε να κουβεντιάσει τις ιδέες και τα παράπονα των παιδιών;Αυτή είναι η δουλειά του
o Πιστεύετε ότι είναι κατάλληλο το σχολείο για δυο σχολεία και τα αθλήματα που θέλουν να παίζουν; Όχι, κατηγορηματικά όχι.

o Αν χρειαζόταν να φτιαχτεί κάτι χρήσιμο για το σχολείο θα βοηθούσατε; Με τη βοήθεια – απαίτηση των συλλόγων βάφτηκε το κτίριο, καθαρίσαμε τις τουαλέτες.
Έχουμε γίνει «κακό σπυρί» στο Δ.Ε.Π. γατί απαιτούμε.

o Ασχολείστε με το σύλλογο επειδή πηγαίνουν τα παιδιά σας σε αυτό το σχολείο;

Υποχρεωτικά

o Θα μπορούσαμε να έχουμε ρολόγια στις τάξεις μας;
Εάν δεν απαγορεύεται θα σας πάρουμε

o Θα μπορούσαμε να έχουμε διαδραστικούς πίνακες;
Είναι μεγάλο το κόστος είναι απίθανο
ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΠΕΝΑ-Ανέκδοτα

Ο δάσκαλος ρωτάει στην τάξη:
- Είναι πολλά τα παραδείγματα για την εξυπνάδα των ζώων. Μπορείτε να μου πείτε κι εσείς ένα παράδειγμα;
Και ο μαθητής:
- Οι κότες, κύριε. Κάνουν τα αυγά τους τόσα μεγάλα όσο και οι αυγοθήκες


Στο τέλος της σχολικής χρονιάς ένας μαθητής πλησιάζει τον καθηγητή και του λέει:
- Αν με αφήσετε στην ίδια τάξη κύριε καθηγητά θα πέσω στη θάλασσα και θα πνιγώ!
- Μη φοβάσαι, Γιωργάκη, τα κούτσουρα επιπλέουν!

Δυο μικρά αδελφάκια συζητάνε μπροστά σε ένα βιβλίο ιστορίας.
- Τι να σημαίνει άραγε, ο αριθμός 346-395 δίπλα στο όνομα του Θεοδοσίου του Μεγάλου;
- Μάλλον θα είναι ο αριθμός του τηλεφώνου του, απαντά το άλλο…..
Παναγιώτης Βικάτος Δ1

Από το παράθυρο του τρελοκομείου ρωτάει ένας τρελός έναν περαστικό.
- Δουλεύει το ρολόι σου;
- Εμ, βέβαια!
- Τι δουλειά κάνει;
-
Ο καπετάνιος λέει:
- Έχω ένα καλό και ένα κακό νέο. Πιο θέλετε να ακούσετε πρώτο:
- Το καλό, το καλό!! Φωνάζουν όλοι «το καλό». Τότε λέει ο καπετάνιος:
- Πάμε για 19 Όσκαρ!!!
-
- Γιώργο μου το παιδί έχει πάει εδώ και τρεις ώρες να πάρει κιμά, τι να κάνω;
- Καλά δεν πειράζει φτιάξε φασολάκια.

Πάνος Χαρμπής Σταμάτης Σερβίου Μανόλης Παυλογεωργάτος Δημήτρης Κοσκινιώτης Ιάσονας Κολοκοτρώνης Αντώνης Κλάρας

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ κος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΡΕΝΤΖΑΣ

Σάββατο 17 Απριλίου 2010

Συνέντευξη από τους Διευθυντές των σχολείων μας

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΠΕΝΑ-


 Πώς σκεφτήκατε να κάνετε αυτό το επάγγελμα και γιατί;
Διευθυντής 11ου : Επειδή αγαπάω τα παιδιά και θέλω να προσπαθώ για κάθε τι καλό για τη ζωή τους
Διευθυντής 15ου : Πάντα ήθελα να γίνω δάσκαλος, μου άρεσε το επάγγελμα του εκπαιδευτικού
 Πόσα χρόνια πριν γίνετε διευθυντής ήσαστε δάσκαλος;
Διευθυντής 15ου : 24 χρόνια
Διευθυντής 11ου : 19 χρόνια
 Σας αρέσει η δουλειά που κάνετε και γιατί;
Διευθυντής 11ου : Ναι, γιατί τη διάλεξα και σου δίνει ικανοποίηση όταν βλέπεις τους μαθητές σου να προοδεύουν
Διευθυντής 15ου : Και βέβαια μου αρέσει και ειδικότερα με σας τα παιδιά μου δίνει πάντα χαρά να ασχολούμαι
 Ποιος σκέφτηκε να φτιάξει το νέο κτίριο και γιατί;
Διευθυντής 11ου και Διευθυντής 15ου : Ο Δήμος της Νέας Ιωνίας γιατί ο αριθμός των μαθητών είχε αυξηθεί και υπήρχε η ανάγκη ενός νέου σύγχρονου σχολείου.
 Θα θέλατε να ξαναγίνετε δάσκαλος;
Διευθυντής 11ου : Ναι
Διευθυντής 15ου : Χωρίς κανένα δισταγμό και πάλι θα διάλεγα να γινόμουν δάσκαλος.
 Ποιες δυσκολίες προβλήματα υπάρχουν στο σχολείο;
Διευθυντής 11ου και Διευθυντής 15ου : Τα περισσότερα προβλήματα σχετίζονται με το κτίριο που είναι παλιό και έχει αυξημένες ανάγκες συντήρησης. Ακόμα έχουμε δυσκολίες με την έλλειψη χώρου- αιθουσών για μαθήματα όπως μουσική υπολογιστές κα.
 Σε ποια θέματα συνεργάζεστε οι διευθυντές των σχολείων;
Διευθυντής 11ου και Διευθυντής 15ου : Σε όλα τα θέματα που αφορούν το κτίριο, τις εκδρομές, τις εκδηλώσεις, τις απουσίες, τις επισκευές, την συνεργασία με το Δήμο κα.
 Σας αρέσει η προσπάθεια, η πρόταση για την έκδοση της εφημερίδας και γιατί;
Διευθυντής 11ου : Ναι, γιατί καλλιεργεί το ταλέντο κάποιων μαθητών στη δημοσιογραφία και λύνει κάποιες απορίες των παιδιών σχετικά με θέματα που τα ενδιαφέρουν.
Διευθυντής 15ου : Μου αρέσει γιατί θα ήθελα και οι μαθητές να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την εφημερίδα
 Θα θέλατε ένα πιο μεγάλο σχολείο;
Διευθυντής 15ου : θα ήθελα το σχολείο να έχει όλους τους χώρους που χρειάζονται οι μαθητές
Διευθυντής 11ου : Ναι θα θέλαμε ένα πιο σύγχρονο και πιο λειτουργικό σχολείο για να μπορούμε να προσφέρουμε περισσότερα και διαφορετικά πράγματα στους μαθητές.
 Γιατί απαγορεύσατε το βόλεϊ στα διαλείμματα;
Διευθυντής 11ου και Διευθυντής 15ου : Λόγω των εργασιών για το νέο κτίριο ο χώρος του προαυλίου μίκρυνε και θα ήταν επικίνδυνο κυρίως για τα μικρότερα παιδιά. Του χρόνου ελπίζουμε να μπορούμε να το επιτρέψουμε μετά την ολοκλήρωση των εργασιών.
 Γιατί απαγορεύονται τα κινητά τηλέφωνα στο σχολείο;
Διευθυντής 11ου : Απαγορεύονται από την νομοθεσία που ισχύει. Εξάλλου το τηλέφωνο τους σχολείου μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές για επικοινωνία με τους γονείς τους για περιπτώσεις ανάγκης.
Διευθυντής 15ου : Τα κινητά τηλέφωνα απαγορεύονται από το Υπουργείο Υγείας και οφείλουμε να εφαρμόζουμε το νόμο.
 Σε πόσα σχολεία έχετε πάει για να γίνετε διευθυντής;Διευθυντής 11ου : Για μένα είναι το 1ο σχολείο που γίνομαι διευθυντής
Διευθυντής 15ου : Για μένα είναι το 2ο

(συντάκτες Άρτεμις, Θανάσης, Ελένη, Βαγγέλης)

BBB
ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΠΕΝΑ-Σύγχρονη μόδα και παλιά

Η μόδα κυρίως για τα κορίτσια είναι ιερή. Παλιά η μόδα των γυναικών ήταν παράξενη για την εποχή μας. Έφτιαχναν τα μαλλιά τους πάνω με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι εμείς, όχι κοτσίδα. Μάλιστα ήταν τόσο ψηλά που δεν χωρούσαν να περάσουν από την πόρτα. Θα σας φαίνεται παράξενο και αστείο, αλλά εκείνη την εποχή τους φαινόταν κανονικό και ήταν μόδα. Σήμερα οι γυναίκες είναι πιο λογικές
δεν φτιάχνουν τα μαλλιά τους έτσι, τα φτιάχνουν πιο ωραία. Πιστεύω ότι τα περισσότερα κορίτσια από εσάς θα σας ενδιαφέρει το ντύσιμο και η μόδα. Μέχρι και τις αρχαίες γυναίκες τις ενδιέφερε για τον εαυτό τους που μάλιστα έμεναν σπίτι κάθε μέρα με διαφορετικό χτένισμα!

Ελένη Μπρίκα Δ1- 11ο Δημοτικό
Η ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΠΤΕΡΥΓΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Από το Σεπτέμβριο του 2009 ξεκίνησαν να χτίζουν μια καινούρια πτέρυγα στο σχολείο μας. Ο λόγος που αποφάσισαν να τη φτιάξουν είναι γιατί χρειαζόμαστε περισσότερες αίθουσες. Όταν τη φτιάξουν θα γκρεμίσουν την άλλη πτέρυγα που έχει μόνο τις τουαλέτες και τα γραφεία των δασκάλων.
Την έχουν περιφράξει με προστατευτικά ξύλινα τοιχώματα. Το άσχημο είναι ότι
μας έκοψαν πολύ χώρο από το προαύλιο.
Στην καινούρια πτέρυγα θα έχει χημείο, τα γραφεία των δασκάλων, τις τουαλέτες, και πολλές άλλες αίθουσες.
Όλοι ανυπομονούμε πως και πώς να ολοκληρωθεί η καινούρια πτέρυγα.


ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ

Ε1’ 11ο