Κυριακή 23 Ιουνίου 2013

Τα Σχολεία μας ,11ο & 15ο, με ΕΝΙΑΙΟ ΑΝΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ από τον Σεπτέμβρη

3. Ωράριο και Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων
3.1 Των 6/θεσίων και άνω Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων

Β. Ωράριο λειτουργίας και Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων

1. Των 6/θέσιων και άνω Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων
3.3. Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ)
3.3.1 Ωράριο Λειτουργίας
Πρωινή Προαιρετική Ζώνη07.00-08.00Ελάχιστος αριθμός μαθητών: 10
Ολοήμερο Πρόγραμμα14.05 - 14.40 Φαγητό -ΧαλάρωσηΕλάχιστος αριθμός μαθητών: 15
14.40- 14.50 Διάλειμμα
15.50- 15.30 1η ώρα
15.30- 15.40 Διάλειμμα
15.40- 16.15 2η ώρα
Ο Υπεύθυνος της πρωινής ζώνης ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
3.3.2 Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα
Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων που εφαρμόζουν το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) καθορίζεται με τη Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010 (ΦΕΚ 804/2010, τ.Β') Υ.Α., όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τη Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-2011, (ΦΕΚ 1327/2011 τ. Β'), Υ.Α. με θέμα: «Τροποποίηση - συμπλήρωση των με αριθμ.Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006, (ΦΕΚ 1139, τ.Β') και Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010 (ΦΕΚ 804, τ.Β'), Υπουργικών Αποφάσεων με θέμα: «Ωρολόγια Προγράμματα Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ)» και διαμορφώνεται ως εξής:
• Τα γνωστικά αντικείμενα που θα διδάσκονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα θα ορίζονται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων ύστερα από εισήγηση του Δ/ντή της σχολικής μονάδας, ο οποίος θα συνυπολογίζει τις δυνατότητες της σχολικής μονάδας, (ενδιαφέροντα μαθητών, μαθησιακό επίπεδο, προτιμήσεις γονέων, υλικοτεχνική υποδομή, πλεονάζουσες ώρες).
• Οι Γονείς μπορεί να προτείνουν μέχρι δύο (2) γνωστικά αντικείμενα.
• Με βάση τα παραπάνω ο σύλλογος διδασκόντων συγκροτεί το πρόγραμμα μαθημάτων των Ολοήμερων Τμημάτων έτσι ώστε να αναλογούν 2 ώρες μαθημάτων ανά ημέρα σε κάθε τμήμα, συνολικής διάρκειας δέκα (10) ωρών. Τα διδακτικά αντικείμενα από τα οποία μπορεί να γίνει επιλογή ως προς το πλήθος τους και τις ώρες που θα διδάσκονται είναι τα παρακάτω:
4.Μελέτη / Άλλα γνωστικά αντικείμενα
4.1. Μελέτη - Μέχρι πέντε (5) τμήματα Ολοήμερου Προγράμματος διατίθενται δέκα (10) ώρες συνολικά, οι οποίες προτείνεται να γίνονται κυρίως στην Α' και Β' τάξη. Σε περίπτωση που η Α' και Β' τάξη στο Ολοήμερο λειτουργεί σε κοινό τμήμα, προτείνεται να διατίθενται πέντε (5) ώρες μελέτη για το συγκεκριμένο τμήμα και οι υπόλοιπες πέντε (5) ώρες με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων στα υπόλοιπα τμήματα.
4.2. Μελέτη - Για έξι (6) τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος προτείνονται συνολικά δεκαπέντε πέντε (15) ώρες: πέντε (5) ώρες στην Α' τάξη, πέντε (5) ώρες στη Β' τάξη και οι υπόλοιπες ώρες διατίθενται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων στα υπόλοιπα τμήματα.
4.3.Τα άλλα γνωστικά αντικείμενα θα διδάσκονται ως εξής:
Αθλητισμός από 1 έως 5 ώρες. Προτείνεται κυρίως για τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος των Δ', Ε' και Π' τάξεων, δεδομένου ότι σε αυτές τις τάξεις το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται λιγότερες ώρες συγκριτικά με τις τάξεις Α', Β'.
Θεατρική Αγωγή από 1 έως 5 ώρες. Προτείνεται κυρίως για τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος των Δ', Ε' και Π' τάξεων, ανάλογα με τις δυνατότητες της κάθε σχολικής μονάδας.
Τ.Π.Ε. από 1 έως 5 ώρες. Προτείνεται για όλα τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος, ως επιπλέον ώρες στις νέες τεχνολογίες.
Αγγλικά από 1 έως 5 ώρες. Προτείνεται για όλα τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος ως επιπλέον ώρες στο μάθημα της αγγλικής γλώσσας.
Μουσική από 1 έως 5 ώρες. Προτείνεται κυρίως για τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος των Γ, Δ', Ε' και ΣΤ'.
Δεύτερη ξένη γλώσσα από 1 έως 5 ώρες . Προτείνεται μόνο για τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος των Ε' και ΣΤ' τάξεων .
Εικαστικά από 1 έως 5 ώρες. Προτείνεται κυρίως για τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος των Δ', Ε' και ΣΤ' τάξεων.
Πολιτιστικοί όμιλοι δραστηριοτήτων. Δράσεις δημιουργίας και πολιτισμού από 1 έως 5 ώρες. Προτείνεται για όλα τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος. Υπάρχει δυνατότητα να λειτουργήσουν και μικτά τμήματα από μαθητές διαφορετικών τάξεων υπό τη μορφή κύκλων γνωστικών αντικειμένων ή αλλιώς ομίλων δράσεων δημιουργίας και πολιτισμού. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δραστηριότητας οι μαθητές όλων των τάξεων μπορεί να προετοιμάζουν σχολικές εορτές, χορωδίες, θεατρικές παραστάσεις και άλλες δημιουργικές δραστηριότητες για την καλλιέργεια της αισθητικής καθώς και την ανάδειξη και προώθηση στοιχείων του πολιτισμού όπως: λογοτεχνία, τέχνες, φωτογραφία, μουσικά σύνολα, κ.α. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα μπορεί να οργανωθεί από δασκάλους, εκπαιδευτικούς θεατρικής αγωγής και εκπαιδευτικούς μουσικής.
Το Ολοήμερο Πρόγραμμα διαμορφώνεται από το σύλλογο των διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου και σε συνεργασία με τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο, οποίος συνδράμει στην καλύτερη δυνατή σύνθεση και οργάνωση του Ολοήμερου Προγράμματος. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η αυτονομία της σχολικής μονάδας μέσα από την ισχυροποίηση της άποψης μαθητών και εκπαιδευτικών, ανάλογα με την εκάστοτε εκπαιδευτική περίσταση και τον αυτόνομο προγραμματισμό δράσης σε επίπεδο σχολείου.
Για τη διαμόρφωση του Ολοήμερου Προγράμματος των δέκα (10) διδακτικών ωρών, λαμβάνονται υπόψη τα παρακάτω:
• Μέχρι 3 τμήματα, ένας δάσκαλος και επιλογή τριών τουλάχιστον (3) διδακτικών αντικειμένων.
• Για 4 και 5 τμήματα, ένας δάσκαλος και επιλογή πέντε τουλάχιστον (5) διδακτικών αντικειμένων.
• Για 6 τμήματα, δύο δάσκαλοι και επιλογή έξι τουλάχιστον (6) διδακτικών αντικειμένων.
Ο Διευθυντής του σχολείου αποστέλλει το σχετικό πρακτικό με το Ολοήμερο Ωρολόγιο Πρόγραμμα στο Σχολικό Σύμβουλο για έγκριση και θεώρηση.
5. Εφημερεύοντες - Επιτήρηση μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα
Οι εφημερεύοντες ορίζονται με πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων. Στις εφημερίες συμμετέχουν και οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, λαμβανομένων υπόψη και των παρακάτω περιπτώσεων :
- Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που συμπληρώνουν το ωράριό τους σε δύο σχολεία κάνουν εφημερία μόνο στο ένα, σ' αυτό που διδάσκουν τις περισσότερες ώρες.
- Καθήκοντα εφημερίας δεν ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που διδάσκουν σε τρία ή και περισσότερα σχολεία, όταν τουλάχιστον το ένα από αυτά λειτουργεί σε διαφορετικό κτίριο.
- Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων μπορούν να αναλάβουν καθήκοντα εφημερίας μόνο κατά το χρονικό διάστημα των διαλειμμάτων που παρεμβάλλονται των διδακτικών τους ωρών.
Στην ίδια πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων καθορίζονται τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών του Ολοήμερου Προγράμματος.
Σε κάθε σχολείο ο Υποδιευθυντής-Υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος ή ο Υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος παραμένει μέχρι τη λήξη του υποχρεωτικού Ολοήμερου Προγράμματος, ανεξάρτητα αν διδάσκει ή όχι την τελευταία ώρα και είναι υπεύθυνος για την ασφαλή αποχώρηση των μαθητών.
6.. Κατανομή των τμημάτων του Ολοήμερου Προγράμματος
Για τη στελέχωση και τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος τηρείται η αναλογία των 50 μαθητών ανά δάσκαλο.
Για την κατανομή των Ολοήμερων Τμημάτων ισχύει η αναλογία ενός εκπαιδευτικού προς είκοσι πέντε{25) μαθητές.
Ένας εκπαιδευτικός μπορεί να αναλάβει 2 (δύο) ή περισσότερα τμήματα προκειμένου να συμπληρώσει το ωράριό του, αυτό όμως δεν επιτρέπει την παράλληλη διδασκαλία των τμημάτων στην ίδια διδακτική ώρα.
Σημειώνεται επίσης ότι δε θεωρείται παιδαγωγικά ορθή και ωφέλιμη η πολύχρονη παρουσία του ίδιου δασκάλου στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του σχολείου.
Υποτμήματα δημιουργούνται μόνο για το διδακτικό αντικείμενο της Αγγλικής Γλώσσας και μόνο σε περιπτώσεις κοινών τμημάτων μαθητών των τάξεων Α΄ και Β΄ με μαθητές των τάξεων Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄, ύστερα από τη σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου και του Δ/ντή Π.Ε.
Για όλα τα υπόλοιπα μαθήματα του Ολοήμερου Προγράμματος δεν επιτρέπεται η δημιουργία υποτμημάτων παρά μόνο εάν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των 25 μαθητών.
7.. Πρωινή Ζώνη (07:00-08:00)
Για τη λειτουργία της Πρωινής Ζώνης στα Ολοήμερα Σχολεία απαιτείται η συμμετοχή τουλάχιστον 5 μαθητών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα. Η προσέλευση των μαθητών στην Πρωινή Ζώνη ξεκινά στις 07:00 και ολοκληρώνεται στις 07:20.
Στις περιπτώσεις που σε ένα σχολείο λειτουργεί ήδη Πρωινή Ζώνη με τη συμμετοχή 5 τουλάχιστον μαθητών, ο Διευθυντής του σχολείου, με τη σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου και του Προ·ίσταμένου του Γραφείου, μπορεί να δεχθεί στην Πρωινή Ζώνη και μαθητές του σχολείου που δεν παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα. Προϋποθέσεις για τα παραπάνω είναι: ο συνολικός αριθμός των μαθητών στην Πρωινή Ζώνη να μην υπερβαίνει τους 25, να υπάρχει σχετική υπεύθυνη δήλωση του γονέα, καθώς και η καθημερινή τήρηση του ωραρίου προσέλευσης.
Η πρωινή ζώνη των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με ΕΑΕΠ λειτουργεί από 7:00 - 8:00, εφόσον σ' αυτή συμμετέχουν από 10 μαθητές και πάνω. Η προσέλευση των μαθητών ολοκληρώνεται στις 7:15.
Στην Πρωινή Ζώνη μπορούν να συμμετέχουν μόνο όσοι μαθητές παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.
8. Αναστολή λειτουργίας Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου
Όταν δε συμπληρώνεται ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός εγγραΦέντων-Φοιτούντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του Σχολείου ή σε περιπτώσεις που η λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι αδύνατη, μπορεί να ανασταλεί η λειτουργία του για ένα έτος, μόνο με Απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Π.Ε. και Δ.Ε, ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του οικείου Σχολικού Συμβούλου και του Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Στις περιπτώσεις που δε συμπληρώνεται ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός εγγραφέντων - φοιτούντων μαθητών για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος, οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων θα πρέπει να ενημερώνουν άμεσα τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης θα πρέπει να υποβάλουν στη Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., μέχρι τις 15-10-2012 πίνακα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων, τα οποία με απόφασή τους δε θα λειτουργήσουν ως Ολοήμερα και στον οποίο να αναφέρεται ο λόγος αναστολής του Προγράμματος.
9. Υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο
Όλοι οι εκπαιδευτικοί (μόνιμοι ή αναπληρωτές) πρέπει να καλύπτουν το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριό τους, κι έχουν τη δυνατότητα εΦ' όσον δεν το καλύπτουν στο Πρωινό Πρόγραμμα, να το συμπληρώσουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, όπως και αντίθετα, αν δε συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριό τους στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, αναλαμβάνουν τη διδασκαλία μαθημάτων στο Πρωινό Πρόγραμμα μέχρι τη συμπλήρωση του.
Σε κάθε περίπτωση τηρείται η σχετική διάταξη του Νόμου, σύμφωνα με την οποία ο εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των 6 ωρών.
Ο Υποδιευθυντής-Υπεύθυνος του Ολοήμερου, για τα 6/θεσια και άνω Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, χρεώνεται τις πέντε {5} ώρες σίτισης ως διδακτικές ώρες και επομένως αυτές οι ώρες αφαιρούνται από το υποχρεωτικό διδακτικό του ωράριο.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι Δ/ντές Εκπαίδευσης και οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, είναι υπεύθυνοι για την εφαρμογή των παραπάνω, ώστε να επιτυγχάνεται η πλήρης κάλυψη του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών.
10. Συστεγαζόμενα Σχολεία
Στα συστεγαζόμενα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, στα οποία υπάρχουν Ολοήμερα Τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών, με απόφαση του Διευθυντή Π.Ε. συγκροτούνται κοινά Τμήματα Ολοήμερου, αφού ληφθεί μέριμνα ώστε όλοι οι Υποδιευθυντές - Υπεύθυνοι του Ολοήμερου ή οι Υπεύθυνοι του Ολοήμερου Προγράμματοςναεξαντλούν πλήρως το διδακτικό τους ωράριο.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων των συστεγαζόμενων σχολείων συνεδριάζουν και αποφασίζουν από κοινού τον ένα Υποδιευθυντή-Υπεύθυνο Ολοήμερου Προγράμματος στον οποίο θα προσμετρηθούν οι 5 ώρες της σίτισης. Σε περίπτωση διαφωνίας επιλαμβάνεται ο Σχολικός Σύμβουλος και ο οικείος Προϊστάμενος Γραφείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή ο Διευθυντής Εκπαίδευσης.
Για τη λειτουργία της Πρωινής Ζώνης στα συστεγαζόμενα σχολεία, εφόσον ο αριθμός μαθητών είναι μικρός, γίνονται κοινά τμήματα. Επομένως, ο αριθμός των 5 μαθητών μπορεί να προκύψει απ’ όλες τις σχολικές μονάδες που συστεγάζονται και έχουν κοινό ωράριο.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με εισήγηση των Διευθυντών, ορίζουν τον ή τους εκπαιδευτικούς που θα είναι υπεύθυνοι για την εφαρμογή του προγράμματος της Πρωινής Ζώνης.
Τα συστεγαζόμενα σχολεία που εφαρμόζουν το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα δε θα συγκροτούν κοινά Τμήματα Ολοήμερου, αφού η διάθεση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων για τις ανάγκες του Ολοήμερου Προγράμματος γίνεται με διαφορετικό τρόπο στα σχολεία αυτά.
11. Συνεργασία των δασκάλων του Πρωινού Προγράμματος με τους δασκάλους του Ολοήμερου Προγράμματος και έλεγχος παρουσιών.
Οι δάσκαλοι του Πρωινού Προγράμματος συνεργάζονται στενά με τους δασκάλους του Ολοήμερου Προγράμματος, ανταλλάσσουν απόψεις, καθορίζουν τους στόχους, επισημαίνουν τις δυσκολίες, προγραμματίζουν δραστηριότητες και επανασχεδιάζουν τη διδασκαλία τους, ώστε να συμβάλουν στη δημιουργική μάθηση. Οι συναντήσεις αυτές πραγματοποιούνται σε καθορισμένη ημέρα της εβδομάδας, τουλάχιστον μία την εβδομάδα, η οποία ορίζεται στην αρχή του σχολικού έτους με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων. Η έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών του Πρωινού και του Ολοήμερου Προγράμματος και επομένως η έλλειψη συντονισμένης και στοχευόμενης παρέμβασης και προγραμματισμού δραστηριοτήτων στερεί από τους μαθητές τη δυνατότητα να εμπεδώσουν καλύτερα την ύλη που διδάχθηκαν, δεν επιτρέπει την ουσιαστική αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων και γενικότερα δυσκολεύει την επίτευξη των στόχων του Ολοήμερου Προγράμματος.
Προκειμένου η Κεντρική Υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. να έχει σαφή εικόνα της στελέχωσης και λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου θα πρέπει οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων να ενημερώνουν άμεσα το Διευθυντή Εκπαίδευσης για οποιαδήποτε μεταβολή παρουσιάζεται στον αριθμό των μαθητών που φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, καθώς και το Σύστημα Καταγραφής Π/θμιας - Δ/θμιας (surνey). Παράλληλα οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων θα πρέπει ν' αποστέλλουν στο Δ/ντή Εκπαίδευσης ονομαστική κατάσταση των μαθητών που φοιτούν στο Ολοήμερο πρόγραμμα, στην αρχή κάθε τριμήνου.
12. Συνεργασία των Εκπαιδευτικών ειδικοτήτων
Ο Διευθυντής του σχολείου, με την πρόσληψη των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και την ανάθεση διδασκαλίας στο σχολείο, τους διαθέτει φάκελο (portfolio) με το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος που διδάσκουν και τις εγκυκλίους για το Ολοήμερο Σχολείο, ώστε αυτοί να ενημερωθούν πλήρως.
Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων του Πρωινού Προγράμματος συνεργάζονται στενά με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων του Ολοήμερου Προγράμματος, ανταλλάσσουν απόψεις, κάνουν διορθωτικές παρεμβάσεις, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο και εφαρμόζουν όλες τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας (σχέδια μαθήματος, διαθεματικότητα, ομαδοσυνεργατική, κλπ).
12.1. Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων του Ολοήμερου Προγράμματος:
• συμμετέχουν στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων για θέματα που αφορούν στη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος.
• προσφέρουν τις υπηρεσίες τους καθ' όλη τη διάρκεια του ωραρίου τους για την καλή λειτουργία του σχολείου.
• συνεργάζονται στενά με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων του πρωινού προγράμματος.
• ενημερώνονται για τον προγραμματισμό της ύλης στα αντίστοιχα αντικείμενα, ενότητες και δραστηριότητες.
• ολοκληρώνουν, συμπληρώνουν, διευρύνουν τα μαθησιακά πεδία σχετικά πάντα με τις διδακτικές ενότητες του πρωινού προγράμματος
• συμβάλλουν στην δημιουργική μάθηση ώστε να ευοδωθούν οι εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί στόχοι του Ολοήμερου Προγράμματος και του Νέου Σχολείου.
13. Σίτιση
Στο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο προβλέπεται χρόνος για το γεύμα των μαθητών, το οποίο ετοιμάζουν οι γονείς από το σπίτι. Ο Υποδιευθυντής- Υπεύθυνος του Ολοήμερου ή ο Υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος, στον οποίο προσμετρούνται οι ώρες σίτισης, έχει την ευθύνη της οργάνωσης του γεύματος των μαθητών.
Στα συστεγαζόμενα σχολεία (6/θεσια και άνω Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία) οι ώρες σίτισης προσμετρούνται μόνο στον ένα Υποδιευθυντή -Υπεύθυνο Ολοήμερου, όπως αναφέρεται στην παρ.10., της παρούσας εγκυκλίου.
Ο Υποδιευθυντής- Υπεύθυνος του Ολοήμερου ή ο Υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος αξιοποιώντας τις καθημερινές εμπειρίες και τα διαφορετικά βιώματα των μαθητών, τους παροτρύνει να συμμετέχουν ενεργά στον προγραμματισμό και την οργάνωση της διαδικασίας του γεύματος, ώστε ο χώρος της σίτισης να έχει τον απαιτούμενο εξοπλισμό και να εξασφαλίζονται οι όροι υγιεινής, αισθητικής και πολιτισμού. Ο ίδιος συνεργάζεται με τους μαθητές καθ' όλη τη διάρκεια του γεύματος, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή του.
Ο Υποδιευθυντής - Υπεύθυνος του Ολοήμερου ή ο Υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην παιδαγωγική αξία της διαδικασίας της σίτισης, διευρύνοντας το πεδίο των εμπειριών και των γνώσεων των παιδιών στον τομέα αυτό και δίνοντάς τους την ευκαιρία να κατακτήσουν δεξιότητες, να αναπτύξουν την αυτονομία τους, να επικοινωνήσουν και παράλληλα να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες και να κατακτήσουν αντίστοιχους τρόπους συμπεριφοράς κατά την ώρα του γεύματος.
Ο Υποδιευθυντής - Υπεύθυνος του Ολοήμερου ή ο Υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος φροντίζει ώστε η αίθουσα που πραγματοποιείται το γεύμα να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για αυτό το σκοπό και μεριμνά να παραδίδεται καθαρή μετά το γεύμα, αν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ως αίθουσα διδασκαλίας.
Στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία που εφαρμόζουν το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα(ΕΑΕΠ)ι το εκπαιδευτικό προσωπικό που διδάσκει την πρώτη διδακτική ώρα του Ολοήμερου Προγράμματος παρευρίσκεται κι επιβλέπει τη σίτιση των μαθητών.
14.. Συνεργασία με τους γονείς / κηδεμόνες
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς οι εκπαιδευτικοί του Ολοήμερου Προγράμματος καλούν τους γονείς των μαθητών που θα παρακολουθήσουν τα Ολοήμερα Τμήματα και τους ενημερώνουν για τον κοινωνικό και παιδαγωγικό ρόλο του Ολοήμερου Σχολείου, καθώς και για το πρόγραμμα που θα ακολουθήσουν.
Οι εκπαιδευτικοί του Ολοήμερου Προγράμματος οφείλουν επίσης να ενημερώνουν τους γονείς των μαθητών για την πρόοδό τους. Για το λόγο αυτό από την αρχή λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος ορίζουν συγκεκριμένη μέρα και ώρα συνάντησης και συνεργασίας με τους γονείς/κηδεμόνες.
Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων οφείλουν επίσης να ορίζουν ημέρες και ώρες συνάντησης με τους γονείς.
15.Θέματα οργάνωσης
Για τον καλύτερο προγραμματισμό και την οργάνωση του Ολοήμερου Σχολείου επισημαίνουμε επιπλέον τα παρακάτω σημεία:
• Το Ολοήμερο λειτουργεί με κανονικό ωράριο και πρόγραμμα, με το δάσκαλο του τμήματος, από την επόμενη ημέρα του Αγιασμού και ενημερώνονται οι γονείς και οι μαθητές για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του.
• Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 15 μαθητές.
• Η συγκρότηση των τμημάτων του Ολοήμερου Προγράμματος όλων των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που εφαρμόζουν το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), θα γίνει σύμφωνα με την επιθυμητή ώρα αποχώρησης του μαθητή από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, όπως αυτή προκύπτει από τη σχετική αίτηση - δήλωση του γονέα / κηδεμόνα.
• Η δηλωθείσα ώρα αποχώρησης θα ισχύει καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για να μη διαταράσσεται η σύνθεση και το πρόγραμμα των Ολοήμερων Τμημάτων και κατ' επέκταση η ομαλή λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος.
• Πριν την κατανομή των τάξεων και την ανάθεση του διδακτικού έργου στους δασκάλους, λαμβάνονται υπόψη οι πραγματικές ανάγκες του Ολοήμερου, ώστε να ορισθούν όσοι θα διδάσκουν αποκλειστικά στο Ολοήμερο και όσοι θα συμπληρώνουν σε αυτό μέρος του υποχρεωτικού τους ωραρίου.
• Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικού συγκεκριμένης ειδικότητας γίνεται αντικατάσταση του Διδακτικού Αντικειμένου της ειδικότητας αυτής με άλλο, για το οποίο υπάρχει διαθέσιμος αριθμός εκπαιδευτικών. Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικών Αγγλικής, οι ώρες προστίθενται στις ώρες του δασκάλου, για την προετοιμασία και την ενισχυτική διδασκαλία στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά.
• Στις περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικών πληροφορικής οι δύο (2) ώρες της Πληροφορικής διατίθενται για άλλο διδακτικό αντικείμενο επιλογής, ενώ στις περιπτώσεις που ούτε αυτό καταστεί δυνατό, οι 2 ώρες προστίθενται στις ώρες του δασκάλου.
• Το Ολοήμερο Πρόγραμμα ολοκληρώνεται, όπως προβλέπεται, στις 16.15. Ο Υπεύθυνος του
Ολοήμερου έχει την εποπτεία της λειτουργίας των ολοήμερων τμημάτων και της διαδικασίας αποχώρησης των μαθητών.Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται με ευθύνη του Υπεύθυνου του Ολοήμερου Προγράμματος, ο οποίος αποχωρεί μετά τη λήξη του (16:15} ασχέτως αν ασκεί διδακτικά καθήκοντα στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα.
• Η αποχώρηση των μαθητών από το Ολοήμερο Πρόγραμμα μπορεί να γίνεται μετά το τέλος κάθε διδακτικής ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος, με την προϋπόθεση ότι θα έχει κατατεθεί κατά την εγγραφή των μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων και κηδεμόνων τους.
• Οι Διευθυντές των σχολείων, οι Υποδιευθυντές - Υπεύθυνοι των Ολοήμερων ή οι Υπεύθυνοι του Ολοήμερου Προγράμματος παρακολουθούν και ελέγχουν συστηματικά την ορθή εφαρμογή του Ολοήμερου Προγράμματος. Επίσης είναι υπεύθυνοι για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.
• Στην περίπτωση συνεχούς απουσίας μαθητή ενός Ολοήμερου Τμήματος ο Διευθυντής του σχολείου σε συνεργασία με τον Υποδιευθυντή - Υπεύθυνο του Ολοήμερου ή τον Υπεύθυνο του Ολοήμερου Προγράμματος ενημερώνει εκ νέου τους γονείς για την υποχρεωτικότητα φοίτησης στο Ολοήμερο Πρόγραμμα. Εάν και μετά αυτή την ενημέρωση συνεχίζονται οι απουσίες του μαθητή, ενημερώνει εγγράφως τους γονείς του μαθητή και τους ζητά τη συμπλήρωση σχετικής υπεύθυνης δήλωσης για τη μη συμμετοχή του στο Ολοήμερο Πρόγραμμα. Μετά από αυτή τη διαδικασία ο Διευθυντής του σχολείου μπορεί να διαγράψει το μαθητή και να ενημερώσει το Διευθυντή Εκπαίδευσης.
• Το Ολοήμερο Πρόγραμμα δε λειτουργεί κατά τις ημέρες που έχουν ορισθεί ως επίσημες σχολικές αργίες, σύμφωνα με το άρθρο 4, του Π.Δ 201/98 (ΦΕΚ 161, τ. Α.').
Παρακαλούνται όλα τα Στελέχη της Εκπαίδευσης να φροντίζουν για την πιστή εφαρμογή των προαναφερομένων.
Να λάβουν ενυπόγραφα γνώση όλοι οι εκπαιδευτικοί των Σχολικών Μονάδων με ευθύνη των Διευθυντών.
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                                                            19.06.2013                                                                                                                                     ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ                                                                                                  
ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Διεύθυνση: Αγ. Γεωργίου 40 & Αντλιοστασίου
Τηλέφωνο:  213 2000403 – 416
Fax: 210 2792500 
Ξεκίνησε το πρόγραμμα καλοκαιρινής απασχόλησης
Ξεκίνησε από τη Δευτέρα 17.06.2013 το πρόγραμμα καλοκαιρινής απασχόλησης των παιδιών των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων της πόλης μας.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε τέσσερα (4) δημοτικά σχολεία (1ο, 6ο, 7ο & 19ο) και περιλαμβάνει δημιουργικό παιχνίδι, αθλητισμό και δύο (2) μπάνια την εβδομάδα στην δημοτική πλαζ  του Δήμου Μαρκόπουλου στο Αυλάκι.
Ήδη στην πρώτη περίοδο συμμετέχουν τριακόσια είκοσι επτά (327) παιδιά.
Οι εγγραφές στο πρόγραμμα συνεχίζονται. 
                                                                                                Με εκτίμηση προς όλους      

                                                                                            Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΟΡΟ ΜΑΣ.

      
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ & DVD
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
«Χοροστάσια»

του τμήματος εκμάθησης Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών
του 11ου & 15 Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας
που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013
διατίθενται από την φωτογράφο :
Τριανταφυλλιά Περράκη
6972 852186
·       1 διπλό DVD όλης της παράστασης με συνεντεύξεις των παιδιών και το video αναδρομής-αφιέρωμα των παιδιά της ΣΤ = 10 ευρώ (δώρο 2 φωτογραφίες μεγ 15x21 αξίας 3 ευρώ)
       1 φωτογραφία μεγέθους 15x21 = 1,5 ευρώ (αγοράζοντας 10 φωτογραφίες έχετε δώρο 1 φωτογραφία μεγέθους 20x30 αξίας 3 ευρώ)
           Στις παραπάνω τιμές δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ 23%

Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

ΝΑΥΠΛΙΟ-Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ

ΡΡΡΡΡ







 ΕΚΔΡΟΜΗ στο ΝΑΥΠΛΙΟ 08 ΙΟΥΝΗ 2013
                  ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΡΟΜΗΣ
                     ΠΑΛΑΜΗΔΙ
ΕΙΣΟΔΟΣ: Τα παιδιά δωρεάν- Γονείς 2€  (το μισό εισιτήριο)
                     ΜΠΟΥΡΤΖΙ
ΜΕΤΑΦΟΡΑ με τα καραβάκια 2 € το άτομο  
                  ΦΑΓΗΤΟ στο  ΚΕΦΑΛΑΡΙ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
                       RIVIERA RESTAURANT     
                 Α ΕΠΙΛΟΓΗ: ΚΟΣΤΟΣ 10 €
1. Κουβέρ – ψωμί χωριάτικο
2. Πρώτο πιάτο (ατομικό) με Σαλάτα εποχής,  Φέτα και  Τυροπιτάκι
3. Κυρίως φαγητό
    Σουβλάκια μερίδα με πατάτες ή κοτόπουλο φούρνου με πατάτες ή λουκάνικο χωριάτικο με πατάτες ή Μακαρόνια κιμά  ή πίτσα (4 τεμ.)
4. Ποτά (1 αναψυκτικό/ άτομο)
           Β ΕΠΙΛΟΓΗ: ΚΟΣΤΟΣ 12 €
1. Κουβέρ – ψωμί χωριάτικο
2. Πρώτο πιάτο (ατομικό) με Σαλάτα εποχής,  Φέτα  και τυροπιτάκι
3. Κυρίως φαγητό
Μπιφτέκι μοσχ. με πατάτες ή κοτόπουλο φιλέτο σχάρας  με πατάτες ή μπριζόλα χοιρινή με πατάτες, αρνί ή κατσίκι ψητό στο φούρνο με πατάτες (μπογάνα)
4. Ποτά (1 αναψυκτικό/ άτομο) ή ¼ κρασί, ή 1 μπύρα
         Εναλλακτικά μπορούμε να γευματίσουμε ala cart σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο του καταστήματος, ο οποίος περιλαμβάνει πολλά φαγητά (ορντέβ και κυρίως πιάτα), σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Το σέρβις σ΄αυτή την περίπτωση γίνεται με έκθεση των φαγητών σε δίσκους, για να κερδίζουν χρόνο.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΑΣ ΣΤΟ ΤΗΛ 6977 360453 κ. Τσεκούρα
 Θα επισκεφθούμε το ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΕΦΑΛΑΡΙΟΥ (ΜΟΥΣΕΙΟ ΝΕΡΟΥ & ΛΑΪΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ), που λειτουργεί σε ειδικό χώρο του καταστήματός  χωρίς καμία επιβάρυνση. Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας εκτίθεται μία από τις μεγαλύτερες συλλογές φυτών και βοτάνων της Ελληνικής φύσης. Επίσης στο μουσείο λαϊκής τέχνης εκτίθενται περισσότερα από τρείς χιλιάδες σημαντικά αντικείμενα από τη ζωή και την κουλτούρα της ελληνικής κοινωνίας .
  Η επίσκεψη και ξενάγηση στο λαογραφικό μουσείο θα γίνει μετά το γεύμα.
                     ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΡΟΜΗΣ
       Η διαδρομή είναι Ν.ΙΩΝΙΑ (αναχώρηση)- Στάση: Ισθμός - ΝΑΥΠΛΙΟ (Επίσκεψη στο Παλαμήδι – Μεταφορά στο Μπούρτζι με τα καραβάκια –Ελεύθερη περιήγηση στην πόλη)-ΚΕΦΑΛΑΡΙ (φαγητό-ξεκούραση-Λαογραφικό Μουσείο Κεφαλαρίου ) και ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ- Στάση στα Goodys στα Μέγαρα).
          ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ   ΩΡΑ :  07.00
         ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΑΥΣΤΗΡΑ   : 07.30  
      ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΕΣ
  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΤΗΛ 6977 360453  Παν.Τσεκούρας