Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

ΓΙΟΡΤΗ ΣΗΜΑΙΑΣ 2013-14

Ο Δ/ντης μας  κ. Κωνσταντίνος Πρέντζας ανακοινώνει τους παραστάτες και τους σημαιοφόρους για την τρέχουσα σχολική χρονιά καθώς επίσης και τον τρόπο που επελέγησαν. Τα αποτελέσματα και ο τρόπος,όπως κάθε χρόνο, ανηρτήθησαν στο πλαίσιο ΣΗΜΑΙΦΟΡΟΙ & ΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ.

ΝΕΩΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ


Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΝΕΩΤΕΡΟΙ

ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΦΟΥΝΤΟΥΡΗΣ (επιζών της σφαγής του Διστόμου)

«Το νεαρό με τη σβάστικα θα τον έφερνα στο Δίστομο»

«Η μνήμη δεν είναι παρελθόν, είναι σπόρος της σκέψης και του καρπού, θεμέλιο της ζωής»
Μόλις στα τέσσερά του χρόνια έζησε τη φρίκη του πολέμου. Στις 10 Ιουνίου του 1944 χτυπάει το χωριό του ο ναζιστικός τρόμος. Αφού στρατιώτες μιας γερμανικής ειδικής μεραρχίας των Ες-Ες κλείνουν τους δρόμους προς το χωριό, αρχίζει αυτό που οι Γερμανοί τότε το ονόμαζαν «μέτρα εξιλέωσης»: ως εκδίκηση για το θάνατο στρατιωτών τους σε μάχη με Ελληνες αντάρτες κοντά στο διπλανό χωριό, οι Γερμανοί εκτελούν πρώτα 12 αγρότες και μετά σφάζουν ολόκληρο τον πληθυσμό του χωριού.
«Στην Ελλάδα εφαρμόζεται, βίαια και αποτρόπαια, η "νέα" οικονομική πολιτική που κάνει τους πλούσιους πλουσιότερους και τους φτωχούς φτωχότερους. Δυστυχώς, εφαρμόζεται από δήθεν Ελληνες», δηλώνει στην «Κ.Ε.» ο Αργύρης Σφουντούρης«Στην Ελλάδα εφαρμόζεται, βίαια και αποτρόπαια, η "νέα" οικονομική πολιτική που κάνει τους πλούσιους πλουσιότερους και τους φτωχούς φτωχότερους. Δυστυχώς, εφαρμόζεται από δήθεν Ελληνες», δηλώνει στην «Κ.Ε.» ο Αργύρης Σφουντούρης Δολοφονούν πάνω από 200 κατοίκους, βρέφη, παιδιά, εγκύους, ακόμη και τους ηλικιωμένους του χωριού. Το αγόρι το πηγαίνουν σκελετωμένο από την πείνα σε ένα ορφανοτροφείο στον Πειραιά, όπου έχουν εισαχθεί πολύ περισσότερα από 1.000 ορφανά του πολέμου.
Το μεγάλο ταξίδι
Οταν γίνεται οκτώμισι χρόνων, εμφανίζεται μια αποστολή του Ερυθρού Σταυρού στο ορφανοτροφείο και διαλέγει μερικά παιδιά, που προορίζονται να σταλούν σε ταξίδι σε μια μακρινή χώρα: ένα ταξίδι στην Ελβετία, στο παιδικό χωριό Πεσταλότσι του Τρόγκεν. Σιγά σιγά, ο Αργύρης ξαναβρίσκει τις δυνάμεις του, κερδίζει την προσοχή (των δασκάλων του) και μπορεί στη συνέχεια να επισκεφθεί το Λύκειο στο Τρόγκεν. Μετά το απολυτήριο, πηγαίνει στη Ζυρίχη, όπου σπουδάζει στο Πολυτεχνείο (ΕΤΗ) μαθηματικά, πυρηνική φυσική και αστροφυσική.
Ο Αργύρης, νέος ακόμα και καθηγητής της Φυσικής, αρχίζει να γράφει ποιήματα και δοκίμια. Στη Ζυρίχη την περίοδο της χούντας εκδίδει το πολιτιστικό περιοδικό «Προπύλαια», στο οποίο δημοσιεύει νέα ποιήματα και άλλα έργα, τα οποία απαγορεύονται στην Ελλάδα. Εχοντας συμπληρώσει τα 40 χρόνια, ακολουθεί μια ριζοσπαστική ρήξη: ο Αργύρης αποφασίζει να ασχοληθεί με την αναπτυξιακή βοήθεια, κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στην Ανάπτυξη και Συνεργασία (NADEL) στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης (ΕΤΗ) και στη συνέχεια περνά μερικά χρόνια στη Σομαλία, στο Νεπάλ και στην Ινδονησία, όπου συνεργάζεται σε ένα πρόγραμμα για την ίδρυση Ανώτατων Τεχνικών Σχολών.
Πριν από μερικά χρόνια, ο Ελβετός σκηνοθέτης Στέφαν Χάουπτ αποφάσισε να ανεβάσει την «Ασκητική» του Νίκου Καζαντζάκη στη Ζυρίχη. Χρειαζόταν έναν Ελληνα, όχι απαραιτήτως ηθοποιό, για να διαβάσει αποσπάσματα του έργου. Συναντήθηκε με τον Αργύρη Σφουντούρη, ο οποίος -συμπτωματικά- ήταν ο μεταφραστής της «Ασκητικής» στα γερμανικά. Ετσι, δημιουργήθηκε η ταινία «Ενα τραγούδι για τον Αργύρη». Την Πέμπτη, ώρα 9 π.μ., ο Αργύρης Σφουντούρης μιλά στους μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα στη Βάρη, με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.
Ο Αργύρης Σφουντούρης, παις ων, στο ΔίστομοΟ Αργύρης Σφουντούρης, παις ων, στο Δίστομο* Κύριε Σφουντούρη, τιμή μας να σας φιλοξενούμε στην «Κ.Ε.». Πώς ξεφορτώνει κάποιος το βάρος του ναζισμού;
- Με θάρρος, υπομονή, επιμονή και αξιοπρέπεια.
* Επουλώνονται τα παιδικά τραύματα;
- Οχι. Μεγαλώνοντας και δημιουργώντας, αντέχεις καλύτερα στον πόνο.
* Κλείνουν οι πληγές του πολέμου;
- Για τους ηττημένους, όπως έδειξε το παράδειγμα της Γερμανίας, (υπερ)βολικά γρήγορα. Για τους νικητές, όχι. Δυστυχώς, η άπτερη νίκη δεν μπορεί να πετάξει.
* Μάθατε να ζείτε με το παρελθόν;
- Η μνήμη δεν είναι παρελθόν, είναι σπόρος της σκέψης και του καρπού, θεμέλιο της ζωής.
* Πώς το ξεπεράσατε, πώς δώσατε θετικό νόημα στα έργα σας;
- Δεν το ξεπέρασα. Εμαθα να το αντέχω, να οραματίζομαι και να μάχομαι για μια ανθρωπότητα που δεν παραμένει ουτοπία.
* Σε ένα νεαρό που κάνει γκράφιτι σε τοίχο τη σβάστικα τι θα λέγατε;
- Θα τον έφερνα στο Μαυσωλείο του Διστόμου να βρεθεί αντιμέτωπος με ένα αποτέλεσμα των πράξεών του.
* Την αποδοχή της Χρυσής Αυγής από μερίδα συνελλήνων μας πώς τη σχολιάζετε;
- Είναι αποτέλεσμα της υποκριτικής και μονοδιάστατης ηθικής της μεταπολεμικής ελληνικής κοινωνίας.
* Λένε πως οι Γερμανοί είχαν προαποφασίσει τη σφαγή του Διστόμου. Ακόμη και την αφορμή που ζητούσαν, την προκάλεσαν οι ίδιοι...
- Υπάρχουν πολλές ανεξερεύνητες πτυχές, που, δυστυχώς, κανένας δεν κατάφερε ή θέλησε να εξερευνήσει στα (τόσο πλούσια!) γερμανικά αρχεία. Η ΑΛΗΘΕΙΑ, όπως έχω λόγους να πιστεύω εγώ, θα ήταν σεισμός για την πολιτική της μεταπολεμικής Γερμανίας.
Απαντήσεις
* Πώς αποφασίσατε να σπουδάσετε αστροφυσική;
- Γιατί η μαθηματική αστρονομία ήταν για μένα το πρότυπο της αποτελεσματικής σκέψης και ήθελα να εξασκηθώ πολύ, ώστε να μπορέσω, αχ, να βρω απαντήσεις και στις άλλες δύσκολες ερωτήσεις που με βασάνιζαν.
* Η ανθρωπιστική σας δράση με το Ελβετικό Σώμα Βοήθειας στα θύματα καταστροφών στη Σομαλία κ.α. ήταν λυτρωτική; Τι σας πρόσφερε;
- Πήγα για να προσφέρω, όχι για να λυτρωθώ. Κι όμως, αργότερα είχα τύψεις, όταν κατάλαβα πόσο λίγα πρόσφερα και πόσο πολύ ωρίμασα, αντιμετωπίζοντας σε γεωγραφικό και ιστορικό καθρέφτη τη συνεχή επανάληψη της απάνθρωπης βίας και του ανθρώπινου πόνου.
* Η ωραιότερη ερώτηση που δεχθήκατε από μαθητή σχολείου;
- Αν έχω φυλάξει το γράμμα του Einstein...
* Το γράμμα που λάβατε και σας συγκίνησε;
- Από ένα νέο Ελληνα, που είδε το ντοκιμαντέρ και γνώρισε έτσι έμμεσα την ιστορία του παππού του, ενώ συγχρόνως κατάλαβε γιατί ο παππούς του σιωπούσε τόσο επίμονα για το πικρό παρελθόν του.
* Το γερμανικό ακροατήριο, που ακούει τις ομιλίες σας, πώς αντιδρά;
- Πολύ συγκινημένα, συνήθως με μεγάλη έκπληξη, που δεν τους δίδαξαν την αληθινή ιστορία τους στα σχολεία.
* Τι μας οφείλει η Γερμανία;
- Εκτός απ' τα οικονομικά, μας οφείλει το σεβασμό που δεν επέδειξε -ούτε ως λαός ούτε ως εξουσία (ή «ελίτ»)- απέναντι στα θύματά της, αλλά ούτε καν απέναντι στα παιδιά της και το μέλλον της. Η εξάλειψη από τους Γερμανούς ναζί κάθε ηθικής και αξιοπρέπειας ήταν τόσο ολοκληρωτική, ώστε η μεταπολεμική Γερμανία δεν είχε ούτε πρότυπο ούτε σπόρο για ένα έντιμο μέλλον.
Παγκοσμιοποίηση
* Ενα σχόλιο για τα θύματα του σημερινού οικονομικού πολέμου;
- Η κρίση ήταν αναπόφευκτη, λόγω της μεγάλης πολιτικής και κοινωνικής διαφθοράς στην Ελλάδα. Εφαρμόζεται έτσι εδώ τώρα, βίαια και αποτρόπαια, η παγκοσμιοποίηση, δηλαδή η «νέα» οικονομική πολιτική που κάνει τους πλούσιους πλουσιότερους και τους φτωχούς φτωχότερους. Δυστυχώς, εφαρμόζεται από δήθεν Ελληνες.
* Ενα απόσπασμα από την «Ασκητική» που μεταφράσατε και σας εκφράζει;
- «Και αυτό το ΕΝΑ (ο Θεός) δεν υπάρχει (επί της Γης)»...
* Ποια εικόνα θα συμβολίζει πάντα τον αγώνα σας;
- Το παιδί με τα σφραγισμένα χείλη, το παιδί που του σφράγισαν τα χείλη.
* Με τη σοφία της ζωής και των χρόνων σας, τι συμβουλή θα δίνατε στους νέους;
- Να ανακαλύψουν οι νέες και οι νέοι -όσο το δυνατόν νωρίτερα- το καθήκον τους απέναντι στον εαυτό τους, τους δικούς τους, την πατρίδα τους, την ανθρωπότητα, τον πλανήτη Γη - και να αναγνωρίσουν τις προτεραιότητες.

ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ


Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2013

ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΚΑΙ ΝΕΟΝΑΖΙΣΜΟΣ


Ενα κείμενο του μεγάλου συνθέτη που γράφτηκε τον Φεβρουάριο του 1993

Τον Φεβρουάριο του 1993, λίγους μήνες πριν τον θάνατό του, ο Μάνος Χατζιδάκις αφιέρωσε την συναυλία της Ορχήστρας των Χρωμάτων με έργα Βάιλ, Λιστ και Μπάρτον εναντίον του Νεοναζισμού. Κατέγραψε τις σκέψεις και τις ανησυχίες του στο κείμενο που ακολουθεί και προοριζόταν για το πρόγραμμα της συναυλίας, αλλά σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι συμπολίτες μας δημοσιεύτηκε και στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία.

«Ο νεοναζισμός, ο φασισμός, ο ρατσισμός και κάθε αντικοινωνικό και αντιανθρώπινο φαινόμενο συμπεριφοράς δεν προέρχεται από ιδεολογία, δεν περιέχει ιδεολογία, δεν συνθέτει ιδεολογία. Είναι η μεγεθυμένη έκφραση-εκδήλωση του κτήνους που περιέχουμε μέσα μας χωρίς εμπόδιο στην ανάπτυξή του, όταν κοινωνικές ή πολιτικές συγκυρίες συντελούν, βοηθούν, ενυσχύουν τη βάρβαρη και αντιανθρώπινη παρουσία του.

Η μόνη αντιβίωση για την καταπολέμηση του κτήνους που περιέχουμε είναι η Παιδεία. Η αληθινή παιδεία και όχι η ανεύθυνη εκπαίδευση και η πληροφορία χωρίς κρίση και χωρίς ανήσυχη αμφισβητούμενη συμπερασματολογία. Αυτή η παιδεία που δεν εφησυχάζει ούτε δημιουργεί αυταρέσκεια στον σπουδάζοντα, αλλά πολλαπλασιάζει τα ερωτήματα και την ανασφάλεια. Όμως μια τέτοια παιδεία δεν ευνοείται από τις πολιτικές παρατάξεις και από όλες τις κυβερνήσεις, διότι κατασκευάζει ελεύθερους και ανυπότακτους πολίτες μη χρήσιμους για το ευτελές παιχνίδι των κομμάτων και της πολιτικής. Κι αποτελεί πολιτική «παράδοση» η πεποίθηση πως τα κτήνη, με κατάλληλη τακτική και αντιμετώπιση, καθοδηγούνται, τιθασεύονται.

Ενώ τα πουλιά… Για τα πουλιά, μόνον οι δολοφόνοι, οι άθλιοι κυνηγοί αρμόζουν, με τις «ευγενικές παντός έθνους παραδόσεις».

Κι είναι φορές που το κτήνος πολλαπλασιαζόμενο κάτω από συγκυρίες και με τη μορφή «λαϊκών αιτημάτων και διεκδικήσεων» σχηματίζει φαινόμενα λοιμώδους νόσου που προσβάλλει μεγάλες ανθρώπινες μάζες και επιβάλλει θανατηφόρες επιδημίες.

Πρόσφατη περίπτωση ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Μόνο που ο πόλεμος αυτός μας δημιούργησε για ένα διάστημα μιαν αρκετά μεγάλη πλάνη, μιαν ψευδαίσθηση. Πιστέψαμε όλοι μας πως σ’ αυτό τον πόλεμο η Δημοκρατία πολέμησε το φασισμό και τον νίκησε. Σκεφθείτε: η «Δημοκρατία», εμείς με τον Μεταξά κυβερνήτη και σύμμαχο τον Στάλιν, πολεμήσαμε το ναζισμό, σαν ιδεολογία άσχετη από μας τους ίδιους. Και τον… νικήσαμε. Τι ουτοπία και τι θράσος. Αγνοώντας πως απαλλασσόμενοι από την ευθύνη του κτηνώδους μέρους του εαυτού μας και τοποθετώντας το σε μια άλλη εθνότητα υποταγμένη ολοκληρωτικά σ’ αυτό, δεν νικούσαμε κανένα φασισμό αλλά απλώς μιαν άλλη εθνότητα επικίνδυνη που επιθυμούσε να μας υποτάξει.

Ένας πόλεμος σαν τόσους άλλους από επικίνδυνους ανόητου σε άλλους ανόητους, περιστασιακά ακίνδυνους. Και φυσικά όλα τα περί «Ελευθερίας», «Δημοκρατίας», και «λίκνων πνευματικών και μη», για τις απαίδευτες στήλες των εφημερίδων και τους αφελείς αναγνώστες. Ποτέ δεν θα νικήσει η Ελευθερία, αφού τη στηρίζουν και τη μεταφέρουν άνθρωποι, που εννοούν να μεταβιβάζουν τις δικές τους ευθύνες στους άλλους.

(Κάτι σαν την ηθική των γερόντων χριστιανών. Το καλό και το κακό έξω από μας. Στον Χριστό και τον διάβολο. Κι ένας Θεός που συγχωρεί τις αδυναμίες μας εφόσον κι όταν τον θυμηθούμε μες στην ανευθυνότητα του βίου μας. Επιδιώκοντας πάντα να εξασφαλίσουμε τη μετά θάνατον εξακολουθητική παρουσία μας. Αδυνατώντας να συλλάβουμε την έννοια της απουσίας μας. Το ότι μπορεί να υπάρχει ο κόσμος δίχως εμάς και δίχως τον Καντιώτη τον Φλωρίνης).

Δεν θέλω να επεκταθώ. Φοβάμαι πως δεν έχω τα εφόδια για μια θεωρητική ανάπτυξη, ούτε την κατάλληλη γλώσσα για τις απαιτήσεις του όλου θέματος. Όμως το θέμα με καίει. Και πριν πολλά χρόνια επιχείρησα να το αποσαφηνίσω μέσα μου. Σήμερα ξέρω πως διέβλεπα με την ευαισθησία μου τις εξελίξεις και την επανεμφάνιση του τέρατος. Και δεν εννοούσα να συνηθίσω την ολοένα αυξανόμενη παρουσία του. Πάντα εννοώ να τρομάζω.

Ο νεοναζισμός δεν είναι οι άλλοι. Οι μισητοί δολοφόνοι, που βρίσκουν όμως κατανόηση από τις διωκτικές αρχές λόγω μιας περίεργης αλλά όχι και ανεξήγητης συγγενικής ομοιότητος. Που τους έχουν συνηθίσει οι αρχές και οι κυβερνήσεις σαν μια πολιτική προέκτασή τους ή σαν μια επιτρεπτή αντίθεση, δίχως ιδιαίτερη σημασία που να προκαλεί ανησυχία. (Τελευταία διάβασα πως στην Πάτρα, απέναντι στο αστυνομικό τμήμα άνοιξε τα γραφεία του ένα νεοναζιστικό κόμμα. Καμιά ανησυχία ούτε για τους φασίστες, ούτε για τους αστυνομικούς. Ούτε φυσικά για τους περιοίκους).

Ο εθνικισμός είναι κι αυτός νεοναζισμός. Τα κουρεμένα κεφάλια των στρατιωτών, έστω και παρά τη θέλησή τους, ευνοούν την έξοδο της σκέψης και της κρίσης, ώστε να υποτάσσονται και να γίνονται κατάλληλοι για την αποδοχή διαταγών και κατευθύνσεων προς κάποιο θάνατο. Δικόν τους ή των άλλων.

Η εμπειρία μου διδάσκει πως η αληθινή σκέψη, ο προβληματισμός οφείλει κάπου να σταματά. Δεν συμφέρει. Γι’ αυτό και σταματώ. Ο ερασιτεχνισμός μου στην επικέντρωση κι ανάπτυξη του θέματος κινδυνεύει να γίνει ευάλωτος από τους εχθρούς. Όμως οφείλω να διακηρύξω το πάθος μου για μια πραγματική κι απρόσκοπτη ανθρώπινη ελευθερία.

Ο φασισμός στις μέρες μας φανερώνεται με δυο μορφές. Ή προκλητικός, με το πρόσχημα αντιδράσεως σε πολιτικά ή κοινωνικά γεγονότα που δεν ευνοούν την περίπτωσή τους ή παθητικός μες στον οποίο κυριαρχεί ο φόβος για ό,τι συμβαίνει γύρω μας. Ανοχή και παθητικότητα λοιπόν. Κι έτσι εδραιώνεται η πρόκληση. Με την ανοχή των πολλών. Προτιμότερο αργός και σιωπηλός θάνατος από την αντίδραση του ζωντανού και ευαίσθητου οργανισμού που περιέχουμε.

Το φάντασμα του κτήνους παρουσιάζεται ιδιαιτέρως έντονα στους νέους. Εκεί επιδρά και το marketing. Η επιρροή από τα Μ.Μ.Ε. ενός τρόπου ζωής που ευνοεί το εμπόριο. Κι όπως η εμπορία ναρκωτικών ευνοεί τη διάδοσή τους στους νέους, έτσι και η μουσική, οι ιδέες, ο χορός και όσα σχετίζονται με τον τρόπο ζωής τους έχουν δημιουργήσει βιομηχανία και τεράστια κι αφάνταστα οικονομικά ενδιαφέρονται.

Και μη βρίσκοντας αντίσταση από μια στέρεη παιδεία όλα αυτά δημιουργούν ένα κατάλληλο έδαφος για να ανθίσει ο εγωκεντρισμός η εγωπάθεια, η κενότητα και φυσικά κάθε κτηνώδες ένστιχτο στο εσωτερικό τους. Προσέξτε το χορό τους με τις ομοιόμορφες στρατιωτικές κινήσεις, μακρά από κάθε διάθεση επαφής και επικοινωνίας. Το τραγούδι τους με τις συνθηματικές επαναλαμβανόμενες λέξεις, η απουσία του βιβλίου και της σκέψης από τη συμπεριφορά τους και ο στόχος για μια άνετη σταδιοδρομία κέρδους και εύκολης επιτυχίας.

Βιώνουμε μέρα με τη μέρα περισσότερο το τμήμα του εαυτού μας – που ή φοβάται ή δεν σκέφτεται, επιδιώκοντας όσο γίνεται περισσότερα οφέλη. Ώσπου να βρεθεί ο κατάλληλος «αρχηγός» που θα ηγηθεί αυτό το κατάπτυστο περιεχόμενό μας. Και τότε θα ‘ναι αργά για ν’ αντιδράσουμε.
Ο νεοναζισμός είμαστε εσείς κι εμείς – όπως στη γνωστή παράσταση του Πιραντέλο. Είμαστε εσείς, εμείς και τα παιδιά μας. Δεχόμαστε να ‘μαστε απάνθρωποι μπρος στους φορείς του AIDS, από άγνοια αλλά και τόσο «ανθρώπινοι» και συγκαταβατικοί μπροστά στα ανθρωποειδή ερπετά του φασισμού, πάλι από άγνοια, αλλά κι από φόβο κι από συνήθεια. .Και το Κακό ελλοχεύει χωρίς προφύλαξη, χωρίς ντροπή. Ο νεοναζισμός δεν είναι θεωρία, σκέψη και αναρχία. Είναι μια παράσταση. Εσείς κι εμείς. Και πρωταγωνιστεί ο Θάνατος

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΔΑΣΚΑΛΟ;

                                                                                  ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ
ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤ1΄ΤΑΞΗΣ             Νέα Ιωνία 16 Οκτώβρη 2013
11Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ
Fax:  2102791801 mail:endekato_dimotiko@hotmail.com  
         Προς :    Δ/ντης Π.Ε. Β΄Αθήνας
                     Κοινοποίηση: Π.Δ.Ε. Αττικής
                     Αντιδήμαρχο ΔΕΠ Ν.Ιωνίας
                    Ένωση Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Ν.Ιωνίας

 ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ
            Διαμαρτυρόμαστε για την κατάσταση που επικρατεί στο τμήμα Στ1΄του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας μέχρι και σήμερα 16/10/2013, η οποία από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς έχει ως εξής:
Ø  Από 11/09/2013έως 30/09/2012 ανέλαβε το τμήμα η εκπαιδευτικός κ. Αθηνά Μηχαηλίδου, η οποία έχει οργανική θέση στο σχολείο, αλλά υπηρετούσε  αποσπασμένη επί σειρά ετών στο ΚΕΔΥ. Έχοντας αιτηθεί απόσπαση και για τη φετινή χρονιά, αποσπάστηκε στις 30/09/2013.
Ø  Έκτοτε, η θέση στο τμήμα καλύφθηκε περιστασιακά και προσωρινά από εκπαιδευτικό που έχει προσληφθεί μέσω ΕΣΠΑ, έως και 10/10/2013.
Στις 10/10/2013 τοποθετήθηκε στο τμήμα Στ1 η μόνιμη εκπαιδευτικός (ΠΕ70) κ. Κων/να Τούλια από το ολοήμερο σχολείο, η οποία όμως για λόγους υγείας τελεί υπό δεκαπενθήμερη αναρρωτική άδεια, χωρίς να είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πότε θα επιστρέψει.
Η διαμαρτυρία μας έγκειται στο γεγονός ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς ουσιαστικά δεν υπάρχει δάσκαλος που να έχει αναλάβει το τμήμα και “η όποια λειτουργία” του τμήματος μέχρι σήμερα οφείλεται αποκλειστικά στις προσπάθειες του Διευθυντή και των υπόλοιπων συναδέλφων του σχολείου, χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως υπεύθυνη αντιμετώπιση από την αρμόδια υπηρεσία.
Επισημαίνουμε ότι παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες τόσο του Διευθυντή, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας, όσο  και της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ν. Ιωνίας δεν κατέστη εφικτή οποιαδήποτε επαφή, ούτε καν τηλεφωνική, με τον Προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Π. Βεντήρη, μέχρι σήμερα.
Καθιστούμε υπεύθυνο τον Προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την κατάσταση που επικρατεί και θεωρούμε απαράδεκτη την στάση που τηρεί απέναντι στο οξύ αυτό πρόβλημα και τον καλούμε να αναλάβει τις ευθύνες του.
Σημειώνουμε ακόμα ότι η συνεχιζόμενη έλλειψη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που υπάρχει στο σχολείο, έχει δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένα σταθερό πρόγραμμα, αλλά να αλλάζει καθημερινά.
Η λειτουργία του σχολείου δεν είναι ομαλή και μέχρι σήμερα λειτουργεί με βάση το φιλότιμο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις θέσεις τους.
Παρακαλούμε για  τις άμεσες ενέργειες σας, λόγω αρμοδιότητας και λόγω του επείγοντος του θέματος.
Οι γονείς και κηδεμόνες της ΣΤ1 Τάξης  Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων
                       Του 11ου Δημοτικού Σχολείου της Ν. Ιωνίας      

   (Ακολουθούν υπογραφές )            O Πρόεδρος       Η Γραμματέα
                                           Π.Τσεκούρας        Μάνθα Ζήβα 

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΟΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΟΙ ΦΙΝΛΑΝΔΟΙ

Γιατί η Φινλανδική εκπαίδευση θεωρείται η καλύτερη του κόσμου;
Ακούγεται συχνά από εκπαιδευτικούς και μη, ότι η Φινλανδική εκπαίδευση θεωρείται από τις καλύτερες του κόσμου.
Τι σημαίνει καλύτερη εκπαίδευση; Ότι οι μαθητές γίνονται καλύτεροι άνθρωποι γενικά και αόριστα; Ότι γίνονται πιο έξυπνοι; Ότι είναι μεγαλύτερο και καλύτερο το ποσοστό των επιστημόνων στην χώρα που έχει καλύτερη εκπαίδευση; Ότι η χώρα έχει πιο πολλούς νομπελίστες ή λογοτέχνες; Λιγότερη εγκληματικότητα; Δεν ξέρω κατά πόσο όλα αυτά τα ερωτήματα μπορεί να απαντηθούν από κάποιον ειδικό.
Ο Alan Lishness όπως διαβάζουμε στο μίνι βιογραφικό του στο βίντεο του Tedx είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό ενός επιστημονικού εκπαιδευτικού προγράμματος στο Maine των ΗΠΑ και το όραμά του είναι να έχουν όλοι οι πολίτες κριτική σκέψη, να ξέρουν να συνεργάζονται, να εκπαιδεύονται συνεχώς και να αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις. Πιστεύει στο Φινλανδικό πρότυπο εκπαίδευσης όπου οι δάσκαλοι είναι πιο καλά προετοιμασμένοι στο να διδάξουν, όπου χαίρουν υψηλής επαγγελματικής εκτίμησης και έχουν αυτονομία στις τάξεις τους!
Ας δούμε μερικά σημαντικά σημεία και συμπεράσματα που αλιεύσαμε από την ομιλία του Alan Lishness στο TedxDorigo:
 
Τα παιδιά στην Φινλανδία μελετούν κατά μέσο όρο μόλις 30 λεπτά κάθε βράδυ σπίτι τους.
Οι σχολικές μέρες της χρονιάς είναι λιγότερες από το τις αντίστοιχες σχολικές ημέρες που έχει το 86% των ανεπτυγμένων κρατών.
Μόλις 4% είναι το ποσοστό των παιδιών που παρατάνε το σχολείο!
 
Στην Φινλανδία τα σχολεία δεν έχουν τάξεις για τα “προικισμένα” παιδιά όπως σε άλλες χώρες του κόσμου σαν τις ΗΠΑ, αθλητικές ομάδες, τιμητικά σωματεία ως επιβράβευση για τους καλύτερους μαθητές, αποχαιρετιστήριες τελετές…
Τα θεσμοθετημένα τεστ είναι ελάχιστα…πιο συγκεκριμένα τα παιδιά δίνουν 1 μόνο επίσημο διαγώνισμα σε όλη τους την σχολική ζωή!

 
Ένας δάσκαλος στην Φινλανδία εργάζεται 570 ώρες το χρόνο, έχει μέσο εισόδημα περίπου 31,500€ και το κόστος ανά μαθητή είναι περίπου 5,500€ το χρόνο, δηλαδή αντιστοιχεί ένας καθηγητής/δάσκαλος ανά 6 παιδιά!
 
Aλλά οι πιο βασικές Φινλανδικές εκπαιδευτικές αρχές συνοψίζονται στα παρακάτω:
  1. Σεβασμός για το επάγγελμα του δασκάλου.To 100% των Φινλανδών δασκάλων είναι απόφοιτοι του καλύτερου 10% των ταξεών τους. Στην Φινλανδία με άλλα λόγια οι καλύτεροι μαθητές δεν γίνονται μόνο γιατροί ή νομικοί αλλά και δάσκαλοι! Στην Φινλανδία οι δάσκαλοι απολαμβάνουν μεγαλύτερου σεβασμού και εκτίμησης από ότι οι γιατροί ή οι επιχειρηματίες! Από τα 4 παιδιά που αποφοιτούν από το καλύτερο 10% των τάξεών τους μόνο το 1 παιδί μπαίνει στο Πανεπιστήμιο για να γίνει δάσκαλος!
  2. Η εκπαίδευση είναι για όλους δωρεάν
  3. Είναι υποβαθμισμένη η σημασία του εκπαιδευτικού ανταγωνισμού
  4. Το εκπαιδευτικό σύστημα προστατεύει τους μαθητές από την αποτυχία
  5. Οι μαθητές έχουν αυτοπεποίθηση
Ο δάσκαλος έχει τεράστια αυτονομία να διαμορφώσει το μάθημα στην τάξη του όπως πιστεύει αυτός!
Kάποτε η Φινλανδία ήταν η φτωχότερη χώρα στην Ευρώπη … αλλά τότε σκέφτηκαν ότι με την εκπαίδευση θα ανατρέψουν την οικονομική τους κατάσταση και το κατάφεραν!
Ένας Φινλανδός δάσκαλος πιστεύει ότι κάθε μέρα αυτό που πρέπει να κάνει είναι να προετοιμάζει τα παιδιά για την ζωή…
και το μόνο που περιμένουν από τους πρωτάκια τους, είναι απλά αυτά να είναι σε θέση να περπατήσουν μέσα στο χιόνι για να φτάσουν στο σχολείο… τίποτε άλλο!
Αυτό που μένει πάντως στο τέλος όλης αυτής της ομιλίας είναι ότι οι Φινλανδοί επένδυσαν στην εκπαίδευση, όχι μόνο σε υλικά και σε χρήμα… αλλά σε φιλοσοφία και στάση ζωής!
Πιστεύουν ότι η εκπαίδευση είναι ότι πολυτιμότερο εφόδιο έχουν να δώσουν στη νέα γενιά, στα παιδιά τους, θέλουν οι καλύτεροι να εκπαιδεύουν τα παιδιά τους, όλα τα παιδιά, ανεξαιρέτως ικανοτήτων ή έλλειψης αυτών, να τελειώσουν την βασική τους εκπαίδευσή στο σχολείο χωρίς να υπάρχει εκπαίδευση διαφορετικών ταχυτήτων.
Η εκπαίδευση μετράει… και πρέπει να είναι προτεραιότητα για μια ολόκληρη κοινωνία, για κάθε κοινωνία, σε κάθε εποχή… πόσο μάλλον στην εποχή που ζουμε!
 Αν μπορείτε να παρακολουθήσετε στα αγγλικά την ομιλία αυτή, ίσως μπορέσετε να καταλάβετε ακόμη περισσότερα για το Φινλανδικό μοντέλο εκπαίδευσης.

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ    ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2013-14            11ουΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Ν.ΙΩΝΙΑΣ                                                           E-mail: endekato_dimotiko@hotmail.com                      endekatodimotiko.blogspot.com         τηλ.  698 6959000  (08.00-14.00) 

            ΘΕΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ   9 ΟΚΤΩΒΡΗ 2013

1.          ΨΗΦΙΣΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. Στηρίζουμε τον αγώνα τους  και στεκόμαστε αλληλέγγυοι.
2.          Απαιτούμε την άμεση τοποθέτηση δασκάλων ΠΕ70 ώστε να λειτουργήσει κανονικά το Πρωινό και το Ολοήμερο Σχολείο.
3.          Θα συμμετάσχουμε στις κινητοποιήσεις που θα προτείνει η γενική Συνέλευση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων του Δήμου  Νέας Ιωνίας, με την προϋπόθεση ότι θα σχολεία θα παραμείνουν ανοιχτά, στηρίζοντας τους εργαζόμενους γονιούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν για ό,τι η δωρεάν και δημόσια εκπαίδευση έπρεπε να καλύπτει.
4.          ΚΕΡΑΙΑ
5.          ROMA  -ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
6.          ΒΙΑ- BULLING ………
7.          ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ενημέρωση.(τραπεζοκόμος-ειδικότητες
8.          ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ & ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ( Πτώση σε αίθουσα του Γ3 του 15ου Δημ.Σχολείου-Με αίτηση των Δ/ντων έγιναν παρεμβάσεις )
9.           ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ.Ενημέρωση.
10.       ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ του ΣΥΛΛΟΓΟΥ Αναγκαία η ΕΤΗΣΙΑ ΕΙΣΦΟΡΑ των 5 €.
11.       ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ. Συλλογή τροφίμων για το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου και μαθητικού υλικού για τις ανάγκες των παιδιών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα.
12.      Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΙ ΤΕΘΕΙ ΑΠΟ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ
13.   ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΡΟΧΟΝΟΜΩΝ
 Σ.Σ. Τα άτομα που παίρνουν μέρος στη Γενική Συνέλευση πρέπει να είναι ταμειακά εντάξει

       ΠΕΣΤΕ  ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ, ΔΩΣΤΕ ΝΕΕΣ ΙΔΕΕΣ  ΚΑΙ  ΠΥΚΝΩΣΤΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ  ΜΑΣ.  ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΠΑΣΧΙΖΟΥΜΕ.   ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ



Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 7 ΟΚΤ 2013

Το ολοήμερο θα ξεκινήσει την Δευτέρα 7 Οκτώβρη 2013,από τις 13.15 έως 16.15 .
Αφορά σε πρώτη φάση τα παιδιά της Α΄ και Β΄ Τάξης ,για τις ημέρες Δευτέρα και Τρίτη .Αυτό γίνεται γιατί τα δηλωθέντα για το ολοήμερο παιδιά αυτών των τάξεων είναι περίπου 50.
Φυσικά όλοι καταλαβαίνουμε ότι θα πρόκειται ουσιαστικά για φύλαξη και όχι για μαθήματα ολοημέρου. Σιγά σιγά θα μπούμε σε κανονικούς ρυθμούς.
Να σας διαβεβαιώσουμε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, ότι το ξεκίνημα οφείλεται στις άοκνες προσπάθειες των δύο διευθυντών μας κ. Πρέντζα Κων/νο. και Χρανιώτη Σταύρο, χωρίς αυτό να αποτελεί λιβανωτό στα πρόσωπά τους στο κατ΄ελάχιστο.

ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ - ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ (;) ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ

ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ FOCUS ON LINE ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ..(που θα συζητηθεί)



Αναδημοσίευση: Lyste
"Πολιτισμικό σοκ της Ελλάδας" Αρθρογραφος.Κ.Boetig από το Focus on line.
Η μετάφραση από τα γερμανικά του άρθρου, έχει ως εξής:"Η Ε.Ε. ζητάει από την Ελλάδα όχι μόνο μια σκληρή οικονομική πολιτική αλλά απαιτεί και αλλαγή της νοοτροπίας. Οι ρίζες όμως της διαφορετικότητας είναι βαθιές και δεν θα αλλάξει τίποτα πέραν μιας αισθητικής εξωτερικής επέμβασης.
Μπορούμε να καταλάβουμε τους Έλληνες;
Οι Έλληνες δεν γνωρίζουν προβλήματα προσαρμογής. Έχουν κατακλείσει τον κόσμο ψήνοντας και τηγανίζοντας γύρω τους, και παίζοντας σε ρόλο κομπάρσου σε κάποια μικρά εργάκια. Σε αυτόν τον συμπαθητικό μικρό λαό που φαίνεται να χορεύει συνεχώς τον Ζορμπά και να γλεντάει, δεν εκπλήσσεται ο γνωστής των πραγμάτων καθόλου με όσα γίνονται.
Πώς και να εκπλήσσεται εξάλλου με έναν λαό που ανακατεύει ρετσίνι με κρασί, τυλίγει ρύζι με χορταρικά σε αμπελόφυλλα , παίρνει το ευρωπαϊκό κύπελλο σχεδόν χωρίς κανένα γκολ, αλλά γνώριζε πριν 2.500 χρόνια ότι η ύλη αποτελείται από άτομα και η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο;

Οι Έλληνες ένιωθαν πάντα σαν τους γονείς του πολιτισμού και δεν δίσταζαν όμως να περνούν τα λεφτά των παιδιών τους. Σήμερα αυτό το κράτος μπαίνει στο γηροκομείο και δέχεται κηδεμόνα να το επιβλέπει. Αλλά φυσικά αυτό δεν απασχολεί καθόλου τον Έλληνα πολίτη. Αυτός πότε δεν περίμενε κάτι από τον υπουργό του, πέρα από την ανταλλαγή της ψήφου του με την άδεια να κτίσει το αυθαίρετο του.

Δεν βαριέσαι σου λέει το ελληνικό κράτος θα επιβιώσει και χωρίς δική του κυβέρνηση.
Εξάλλου γιατί να αλλάξει κάποιος όταν είναι τόσο τέλειος όσο ο Έλληνας.;
Γλώσσα και γραφή
Οι Έλληνες είναι μοναδικοί! Μόνο αυτοί γράφουν ελληνικά. Το να ξεφορτωθούν επιτέλους την 2500
χρονών παλαιά γραφή ούτε που το σκέφτηκαν πότε. Εξάλλου το ελληνικό αλφάβητο ήταν υπεύθυνο για την δημιουργία της λατινικής και κυριλλικής γραφής. Στο πέρασμα των χρόνων δεν άλλαξε ιδιαίτερα πάρα μόνο στην έννοια των λέξεων.
Φυσικά στα σχολεία είναι κύριο μάθημα και διδάσκεται από την πρώτη Γυμνασίου. Είναι σαν να μαθαίναμε εμείς τα αρχαία γερμανικά η τα γοτθικά. Έχουν φροντίσει όμως να διευκολύνουν τους ξένους τουρίστες τους με πινακίδες που αναγράφουν τις τοποθεσίες με λατινικά γράμματα, αν και σε μια απόσταση μερικών μέτρων θα δεις την ίδια ονομασία με τρεις διαφορετικούς τρόπους γραμμένη. Agia , Aghia, Αyia.
Οι κανόνες υπάρχουν για να τους παραβιάζουν. Στα μικρά όσο και στα μεγάλα. Εγωισμός και αίσθηση του "εμείς". Ο ένας εναντίον του αλλού, αλλά όλοι μαζί εναντίον του εχθρού. Ο καθένας προσπαθεί στους δρόμους είτε με αυτοκίνητο είναι είτε με μηχανάκι, να κόψει την προτεραιότητα του αλλού. "Ο ένας εναντίον του αλλού και όλοι μαζί ενάντια στον πεζό φυσικά", είναι ο σκοπός.
Για να δοθεί μια λύση μπαίνει στη μέση ο τροχονόμος να ρυθμίσει την κίνηση. Και ξάφνου όλοι οι οδηγοί μαζί συμφωνούν και συνεργάζονται σε έναν εκκωφαντικό θόρυβο κορναρίσματος που τελικά οδηγεί τον τροχονόμο στην φυγή. Με ελεύθερο το πεδίο λοιπόν πάλι οι οδηγοί επιδίδονται στο εγωιστικό τους έργο.
Μεταξύ τους βασικά οι Έλληνες μισιούνται. Δεν είναι τυχαίο που στον ελληνικό εμφύλιο του 1944-1949 σκοτώθηκαν περισσότεροι Έλληνες απ' ότι στον δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο. Τον εισβολέα όμως τον αντιμετωπίζουν όλοι μαζί.
Είτε Αριστεροί είναι είτε Δεξιοί.
Η μεγαλύτερη φιλοφρόνηση που μπορείς να αποσπάσεις από Έλληνα είναι το "είσαι δικός μας".
Με την πλάτη γυρισμένη.
Υπάρχουν άνθρωποι και Έλληνες Μέχρι και πριν 30 χρόνια οι Έλληνες μετρούσαν έξι ηπείρους. Τις γνωστές πέντε που ξέρουμε όλοι και την .Ελλάδα. Για μερικούς μάλιστα υπήρχαν και τεσσάρων ειδών ζωντανά πλάσματα. Τα φυτά, τα ζώα, οι άνθρωποι και οι Έλληνες. Την ΕΟΚ την περνούσαν κάποιοι για συνεργασία του διαόλου με τον Πάπα που σκοπό είχαν να καταδυναστεύσουν και να μυήσουν τους χριστιανούς ορθόδοξους σε ρωμαϊκές αιρέσεις.
Έτσι μάλιστα δεν υποδουλώθηκαν ούτε στους Τούρκους. Η "Ισταμπουλ" ονομάζεται ακόμη επισήμως Κωνσταντινούπολη και η κιτρινόμαυρη σημαία της βυζαντινής αυτοκρατορίας κυματίζει ακόμη σε εκκλησίες και μοναστήρια. Ακριβώς και πάντα δίπλα της έχει την γαλανόλευκη ελληνική, του μόλις κατά το 1829 απελευθερωμένου ελληνικού κράτους. Ωστόσο οι Έλληνες ως χριστιανοί δίνουν ονόματα αρχαιοελληνικά στα παιδιά τους χωρίς ενδοιασμούς. Έτσι έρχεται σε αντίθεση η μεγαλοπρέπεια της ελληνικής αρχαιότητας με την σημερινή τους εικόνα.
Η παρέα μετράει. Όμως είναι παρέα της μιας στιγμής
Οι περισσότεροι Έλληνες είναι πολύ της παρέας. Δεν τους αρέσει να τρώνε μόνοι τους ή δυο -δυο. Θέλουν μεγάλες παρέες και ο ένας φέρνει και τον άλλο μαζί του. Οπότε βλέπεις συχνά μεγάλες παρέες στα τραπέζια τους. Η πίστα στον χορό μονοπωλείται και θεωρούν αγένεια να μπεις μαζί τους στο συρτάκι ή στο χασάπικο. Και το μπουρμπουάρ στην ορχήστρα πάει για την ατομική του ευχαρίστηση σε δική του παραγγελία. Τρώνε διαφορετικά, και τσακώνονται ψεύτικα για τον λογαριασμό.
Οι Έλληνες παραγγέλνουν όλοι μαζί στο τραπέζι και όχι ο καθένας το πιάτο του. Το κρασί ρέει άφθονο στα ποτήρια και πάντα πρέπει να φροντίζουν να υπάρχει ανεφοδιασμός.Δεν αδειάζει κάνεις το πιάτο του, γιατί αυτό θα σήμαινε πως το φαγητό έπεσε λίγο και ίσως δεν θα χόρτασαν όλοι.
Όταν έρχεται ο λογαριασμός όλοι προθυμοποιούνται δήθεν να πληρώσουν ενώ ξέρουν πολύ καλά ποιανού η σειρά είναι.
Όσο για το μπουρμπουάρ, τους είναι πιο βολικό να αφήνουν τα ψιλά στο τραπέζι , αντί να στρογγυλοποιήσουν το ποσό λεκτικά στον σερβιτόρο.
Ο Θεός βοηθός: Καινούργιοι άγιοι για καινούρια προβλήματα
Το 97% των Ελλήνων είναι χριστιανοί ορθόδοξοι. Οι εικόνες των αγίων τους κρέμονται όπου μπορεί κανείς να φανταστεί. Έχουν ρόλο υπουργού και γενικού γραμματέα του Θεού και κρέμονται εκτός από τις εκκλησίες και στις ταβέρνες στα σπίτια, στα σούπερ μάρκετ δίπλα στο ταμείο. Όποιος έχει προβλήματα απευθύνεται σε αυτούς και μάλιστα κατευθείαν στους ειδικούς. Στον Άγιο Νικόλαο (οι ναυτικοί) ή στην Άγια Παρασκευή (όσοι έχουν προβλήματα οράσεως). Όταν βέβαια εμφανιστεί καμιά καινούρια ασθένεια, τότε βαφτίζουμε κάποιον καινούριο Άγιο όπως το 1959 τον Αγ.Ραφαηλ για τους καρκινοπαθείς.
Μόνο που για τους πολιτικούς τους δεν βρέθηκε ακόμη κανένας.
Χωρίς χρόνο και χώρο
Οι Έλληνες ζουν μέσα σε ανοιχτό όριο του αιωνίου χρόνου. Ο χρόνος δεν έχει αρχή και δεν έχει τέλος...Το "τώρα" σπάνια το συναντάς και η λέξη "αύριο" είναι πολύ συχνή. Όμως τα λεωφορεία και τα τρένα πρέπει να κρατήσουν ένα ωράριο και αυτό δεν είναι πάντα εύκολο. Όσο για τους δρόμους που έχουν ονομασίες, αυτές τις γνωρίζει μόνο ο ταχυδρόμος γιατί σχεδόν πότε δεν βλέπεις τις πινακίδες στην θέση τους.
Μια προφορική κοινωνία
Ο Έλληνας πολύ εύκολα θα ρωτήσει να μάθει τον δρόμο παρά θα χρησιμοποιήσει τον χάρτη. Δεν ξέρει ούτε να τον διαβάζει και έτσι γέλασε πολύς κόσμος όταν ένας νταλικέρης ερχόμενος από την Βενετία έκανε τον κύκλο της Ελβετίας για να φτάσει στην Νυρεμβέργη.
Είχε σημειώσει στον χάρτη που αγόρασε για πρώτη φορά στην ζωή του την διαδρομή που του φάνταζε πιο ωραία. Συνάδελφοι του εξήγησαν ότι θα ερχόταν πολύ πιο σύντομα μέσα από τη σήραγγα του Brenner.
Πέταξε τον χάρτη του και από δω και στο εξής λέει θα ρωτάει. Με τα τυπωμένα γράμματα φαίνεται δεν τα πηγαίνουν γενικώς καλά οι Έλληνες. Έτσι και τα ωράρια των μουσείων στις ηλεκτρονικές σελίδες του υπουργείου Πολιτισμού ποτέ δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Πνεύμα δημιουργικό: I have inspiration
Πολλοί Έλληνες είναι πνεύματα δημιουργικά και αυτό όχι μόνο στο να παραποιούν στατιστικά στοιχεία. Έτσι και ο Κρητικός Γιώργος Πετράκης που έχει το δικό του μουσείο που μας ξεναγεί από την εποχή των πρώτων ανθρώπων έως την εφεύρεση του τροχού έως και την προσγείωση στην σελήνη.
Το ίδιο και ο Κώστας Κοτσανάς από το Κατάκολο που λειτουργεί έκθεση με τίτλο την τεχνολογία από το πρώτο ρομπότ έως και το ξυπνητήρι. Όσο για την ζωγράφο στα νότια της Κρήτης που διατηρεί και πλυντήριο ρούχων, αυτή έχει την έκθεση της ανάμεσα στα πλυντήρια και συχνά μια ταμπελίτσα στην πόρτα που γράφει:

"I have inspiration. Come back tomorrow"
Οι Έλληνες στις διακοπές τους
Οι Έλληνες προτιμούν να κάνουν διακοπές με παρέες και στην πατρίδα τους. Το καλοκαίρι στην θάλασσα και τον χειμώνα στα βουνά. Όπως επίσης και στα αρκετά χιονοδρομικά κέντρα που υπάρχουν.
Τα καταλύματα τους κάθε άλλο πάρα ταπεινά χαρακτηρίζονται και έχουν συνήθως τον τζάκι τους και το τζακούζι τους. Οι παραγγελίες στο φαγητό γίνονται προφορικά και τα γκαρσόνια γνωρίζουν πολύ καλά πως εδώ έχουν να κάνουν με ντόπιους και όχι με τουρίστες.
Βλέπετε οι Ελληνίδες μαμάδες μπορούν να κρίνουν το καλό φαγητό.
Πολλά από αυτά τα καταλύματα φτιάχτηκαν με χορηγήσεις της Ε.Ε. και έχουν πάρει τέτοια μορφή ώστε αργότερα να μπορούν να τροποποιηθούν σε κατοικίες για τα παιδιά τους".
Αυτό ήταν εν ολίγοις το κατεβατό που δεχτήκαμε από την Γερμανία.
Δεν ξέρω τις αντιδράσεις των εκεί Ελλήνων και την αντιμετώπιση τους αυτό το διάστημα. Ίσως οι παραπάνω απόψεις δεν αντιπροσωπεύουν τον μέσο Γερμανό. Αλλά είναι φυσικό όπως όλος ο κόσμος, έτσι και αυτοί να παρακινούνται και να επηρεάζονται από τα ΜΜΕ.
Ας μην ξεχνάμε πως οι προσβολές αυτές στοχεύουν και σε έναν σεβαστό αριθμό Γερμανών πολιτικών με ελληνική καταγωγή.
Το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό.
Στα παραπάνω λόγια υπάρχουν αλήθειες, υπερβολές και ψέματα. Όμως κανείς δεν έχει το δικαίωμα να κατακρίνει έναν λαό για την πολιτιστική του κληρονομιά, την γλώσσα του και την θρησκεία του... να διασύρει τα ήθη και έθιμα και τον χαρακτήρα ενός λαού.

Πηγή ➤ makeleio