ΣΥΛΛΟΓΟΙ
ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
11ου & 15ου
ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΩΝ Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΜΗΔΕΙΑΣ 86 & ΦΕΡΤΕΚΙΟΥ 1-ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΣΑΛΔΑΡΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 06 ΝΟΕΜΒΡΗ 2013-- 7.00 ΤΟ ΒΡΑΔΥ
|
|
Ευελπιστούμε, ότι η προσπάθεια αυτή μπορεί
να συμβάλλει στο να γίνει η γονική εμπειρία πιο ευχάριστη αλλά και
αποτελεσματική. Σκοπός λοιπόν αυτού του σεμιναρίου είναι να βοηθηθούν οι
γονείς, που ενδιαφέρονται να βελτιώσουν τη σχέση με τα παιδιά τους αλλά και να
αποκτήσουν πιο εξειδικευμένη γνώση γύρω από ενδεχόμενες δυσκολίες, που μπορεί
να αντιμετωπίζουν μερικά παιδιά στο σχολείο, στο σπίτι, στις κοινωνικές
συναναστροφές ή και γενικότερα στην καθημερινότητά τους.
ΘΕΜΑ: Υπερκινητικότητα και
Διάσπαση προσοχής – Προβλήματα συμπεριφοράς –
Στρατηγικές μελέτης για σωστό διάβασμα – Προειδοποιητικά σημάδια των
Μαθησιακών Δυσκολιών
Μετά τιμής,
Ο Επιστημονικός Διευθυντής
Γεράσιμος Ρούσσος
Εργοθεραπευτής
-- Εμψυχωτής –
Ψυχοθεραπευτής, Ειδικευμένος στην Ειδική
Αγωγή
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
: Παναγιώτης Τσεκούρας τηλ. 6977360453
Πρόγραμμα
|
Θέματα
|
Ανάλυση των θεμάτων
|
|
1.
|
Παιδιά
σβούρες
Τι είναι
Υπερκινητικότητα και Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠ-Υ)
Οδηγίες σε
γονείς
Προβλήματα
συμπεριφοράς
Πειθαρχία
χωρίς φωνές και καθημερινές εντάσεις
|
Πότε γίνεται αντιληπτή για
πρώτη φορά και πότε γίνονται πιο εμφανή τα συμπτώματα;
Ποιά είναι τα συμπτώματα στο
σπίτι και στο σχολείο;
Αιτιολογία,
κοινωνικο-συναισθηματικές συνέπειες και επιπτώσεις
Τι θα ζητούσε αν μπορούσε ένα
υπερκινητικό παιδί από τους γονείς του
Γιατί θεωρούνται (λανθασμένα)
ως κακομαθημένα παιδιά και στιγματίζονται;
Αντιμετώπιση και συμβουλές
Κατευθύνσεις προς
εκπαιδευτικούς και γονείς
Πότε μια συμπεριφορά θεωρείται
προβληματική;
Συμβουλές οργάνωσης
Τι είναι όρια και ποια είναι η
αξία των ορίων;
Πως και πότε διαμορφώνονται;
Συνέχεια και συνέπεια των ορίων
Εναλλακτικές εφαρμογές της
τιμωρίας
Επαναπροσδιορισμός και
αναγκαιότητα των ορίων
Οδηγίες αντιμετώπισης της
προβληματικής συμπεριφοράς
|
5
|
2.
|
Μαθησιακές
Δυσκολίες και
Δυσλεξία
Δυσκολίες
γραφής στη σχολική ηλικία: Δυσγραφία
|
Ποια είναι τα προειδοποιητικά
σημάδια των Μ.Δ.
Επιπτώσεις
Στρατηγικές μελέτης και
χρήσιμες συμβουλές
Κατευθύνσεις προς
εκπαιδευτικούς και γονείς
Στάδια ανάπτυξης γραφοκινητικής
δεξιότητας
Πότε εντοπίζεται και ποια είναι
η συχνότητα;
Ποια είναι τα προβλήματα στη
γραφή;
Τεχνικές παρέμβασης
|
5
|
3.
|
Πώς πρέπει να γίνεται η μελέτη
του παιδιού στο σπίτι;
Αποφυγή εντάσεων
Μάθετε να λέτε «όχι»
|
Εύρεση και χρήση κινήτρων
Δημιουργία συμβολαίου με το παιδί
Πόση ώρα χρειάζεται να μελετά το παιδί ανάλογα με
την ηλικία του;
|
5
|
4.
|
Ηλεκτρονικά παιχνίδια,
τηλεόραση και διαδίκτυο
|
Είναι επικίνδυνα και πότε;
Ο ρόλος τους και οι φόβοι των
γονιών
Διαδίκτυο ένα άγνωστο χάος
Είναι κίνδυνος ή γνώση;
Τρόποι προφύλαξης
|
5
|
5.
|
Οι σχέσεις με τα παιδιά μας
Επικοινωνία
Επίλυση συγκρούσεων
|
Αποδεκτές και μη αποδεκτές
συμπεριφορές
Τροποποίηση μη αποδεκτής
συμπεριφοράς
Χρόνος με το παιδί - πρόληψη
Μάθετε να λέτε όχι
Εξασφαλίστε την συνεργασία του
Επίλυση συγκρούσεων - Ποιος
πρέπει να κερδίζει;
Πώς να ακούτε ώστε να σας
μιλούν; - Η γλώσσα της αποδοχής
Συνήθη σφάλματα
Πώς να μιλάτε ώστε να σας
ακούν;
|
5
|
6.
|
Διαταραχές λόγου
|
Χαρακτηριστικά με βάση την
ηλικία
Μεθοδολογία
Συμβουλές
|
|
7.
|
Έφηβοι και
γονείς μπροστά
στην
επαγγελματική επιλογή
|
Παράγοντες που επηρεάζουν
επαγγελματική επιλογή του εφήβου
Αλλαγές εκπαιδευτικού
συστήματος
Συμβουλευτική επαγγελματικού
προσανατολισμού
|
5
|
8.
|
Συναισθηματική αγωγή
και
Στρατηγικές ελέγχου του άγχους
|
Ορισμός συναισθηματικής
νοημοσύνης
Συναισθηματική αγωγή και
έλεγχος τους στρες
Τύποι διαπαιδαγώγησης
Τρόποι να γνωρίσετε τα
συναισθήματα των παιδιών και να αυξήσετε
τη συναισθηματική τους νοημοσύνη
Στρατηγικές
Μεγαλώνοντας παιδιά με
ανεξάρτητες προσωπικότητες
|
5
|